Кембріджська аналітика (Cambridge Analytica, Cambridge Analytica Ltd) — приватна англійська компанія, яка використовує веб аналітичні технології Social Media Analytics/Social Media CRM (Customer Relation Management) для розробки стратегічних комунікацій у ході виборчих кампаній в Інтернеті. Компанія виникла в 2013 році як «дочка» британської компанії SCL Group для участі в політичних кампаніях США. Компанія частково належить підприємцю Роберту Мерсеру.
Як написано у Wikipedia, Cambridge Analytica Ltd (CA) займається збором даних про користувачів Інтернету і соцмереж, складанням їх психологічних портретів і розробкою персоналізованої реклами. Алгоритми, що лежать в основі технологій CA багато в чому розроблені Michal Kosinski (Міхал Косіньскі), психологом польського походження з Кембриджського університету і Стенфордської вищої школи бізнесу. У 2014 році фахівці Cambridge Analytica брали участь у 44-х виборчих кампаніях в США.
Необхідно підкреслити, що концептуально у програмних аналітичних веб-технологіях Cambridge Analytica Ltd немає нічого протизаконного, по суті це застосування у політичних цілях законних, офіційно дозволених hi-tech веб-технологій Competive Intelligence (конкурентної розвідки) та OSINT (Open Source Intelligence - розвідка по відкритим джерелам), які використовують найновіші законні hi-tech веб-технології Text Mining (ймовірно також Opinion Mining, Sentiment Analysis), Business Intelligence (Data Mining, OLAP, ін.).
Проте, як і у всякій аналітичній роботі, для формування достовірних висновків необхідні не тільки засоби аналізу інформації, але насамперед, інформація із спеціалізованих закритих баз даних, - а це вже може привести до порушення законів щодо захисту інформації про людей та державні і приватні організації.
Крім цього, сучасні пошукові веб системи перетворилися по суті у Мережеві Ергатичні Організми (Network Ergatic Organizm), які можуть виконувати різні дії, у тому числі за допомогою чат-ботів (англ. chatbot), які забезпечують спрощене спілкування з людьми-користувачами, насамперед у соцмережах, у Вікіпедії, ін.
Згідно "тесту Тьюрінга", можна вважати, що створена людиною система має штучну свідомість або інтелект (Artificial Intelligence), якщо під час спілкування з нею людина не зможе відрізнити штучну систему від людини.
У 2016 р. Cambridge Analytica Ltd брала участь у виборчій кампанії Дональда Трампа, президента США. Мій аналіз тенденцій у кількості публікацій про Дональда Трампа у другій половині перевидвиборчої компанії у США показував, що увага виборців до Дональда Трампа значно перевищує увагу до діючого Президента США Барака Обами і дуже значно перевищує увагу до Хілларі Клінтон. Це свідчило про велику ймовірність перемоги на виборах Дональда Трампа.
Cambridge Analytica Ltd також підтримувала кампанію виходу Великої Британії з Європейського союзу з метою виведення Сполученого Королівства з Європейського Союзу.
Роль Cambridge Analytica Ltd у передвиборчій компанії Дональда Трампа та у компанії виходу Великобританії з ЄС була суперечливою і є предметом кримінальних розслідувань, що тривають в обох країнах. Політологи мають претензії до Cambridge Analytica Ltd щодо методів націлювання на виборця.
У березні 2018 у кількох ЗМІ з'явилися новини про бізнес-практику Cambridge Analytica Ltd. The New York Times і The Observer повідомляють про порушення Cambridge Analytic щодо використання компанією особистої інформації від Facebook без дозволу користувачів - від зовнішнього дослідника, який стверджував, що збирає їх для академічних цілей. Незабаром після цього новини Channel 4 News передавали слідчі відеоролики, в яких показано, що компанія "управляла всією цифровою кампанією" Дональда Трампа. Facebook був вимушений заборонити Cambridge Analytica ставити інформацію на своїй платформі, заявивши, що дії з її боку були обманом. 23 березня 2018 року Британський Вищий Суд надав Управлінню інформації ордер на пошук в лондонських офісах компанії Cambridge Analytica.
Компанія Cambridge Analytica Ltd стала негативно відомою у зв`язку із використанням джерел інформації сумнівної законності і інформаційним впливом сумнівної законності на людей - для досягнення сумнівних цілей і задач.
Ймовірно, найбільш активно використовують hi-tech веб-аналітику та чат-боти Social CRM (Social Media CRM) російські державні і приватні підрозділи інформаційно-психологічних операцій - у підривних цілях проти різних країн. Це зв`язано з традиційними особливостями російської пропаганди з часів СРСР. Особливо активно чат-боти у соцмережах використовуються російськими підрозділами для розколу українського суспільства після початку гібридного воєнного нападу на Україну. По відомій з інтернету інформації сили і засоби інформаційної війни управляються з Центрального Командного Пункту ЗС РФ. Це викликає глибоке обурення і сум за шкідливу для всіх конфронтацію між сусідніми країнами і народами.
Див. також
Як написано у Wikipedia, Cambridge Analytica Ltd (CA) займається збором даних про користувачів Інтернету і соцмереж, складанням їх психологічних портретів і розробкою персоналізованої реклами. Алгоритми, що лежать в основі технологій CA багато в чому розроблені Michal Kosinski (Міхал Косіньскі), психологом польського походження з Кембриджського університету і Стенфордської вищої школи бізнесу. У 2014 році фахівці Cambridge Analytica брали участь у 44-х виборчих кампаніях в США.
Необхідно підкреслити, що концептуально у програмних аналітичних веб-технологіях Cambridge Analytica Ltd немає нічого протизаконного, по суті це застосування у політичних цілях законних, офіційно дозволених hi-tech веб-технологій Competive Intelligence (конкурентної розвідки) та OSINT (Open Source Intelligence - розвідка по відкритим джерелам), які використовують найновіші законні hi-tech веб-технології Text Mining (ймовірно також Opinion Mining, Sentiment Analysis), Business Intelligence (Data Mining, OLAP, ін.).
Кластер до терміну Cambridge Analytica (варіант) |
Проте, як і у всякій аналітичній роботі, для формування достовірних висновків необхідні не тільки засоби аналізу інформації, але насамперед, інформація із спеціалізованих закритих баз даних, - а це вже може привести до порушення законів щодо захисту інформації про людей та державні і приватні організації.
Крім цього, сучасні пошукові веб системи перетворилися по суті у Мережеві Ергатичні Організми (Network Ergatic Organizm), які можуть виконувати різні дії, у тому числі за допомогою чат-ботів (англ. chatbot), які забезпечують спрощене спілкування з людьми-користувачами, насамперед у соцмережах, у Вікіпедії, ін.
Згідно "тесту Тьюрінга", можна вважати, що створена людиною система має штучну свідомість або інтелект (Artificial Intelligence), якщо під час спілкування з нею людина не зможе відрізнити штучну систему від людини.
У 2016 р. Cambridge Analytica Ltd брала участь у виборчій кампанії Дональда Трампа, президента США. Мій аналіз тенденцій у кількості публікацій про Дональда Трампа у другій половині перевидвиборчої компанії у США показував, що увага виборців до Дональда Трампа значно перевищує увагу до діючого Президента США Барака Обами і дуже значно перевищує увагу до Хілларі Клінтон. Це свідчило про велику ймовірність перемоги на виборах Дональда Трампа.
Cambridge Analytica Ltd також підтримувала кампанію виходу Великої Британії з Європейського союзу з метою виведення Сполученого Королівства з Європейського Союзу.
Роль Cambridge Analytica Ltd у передвиборчій компанії Дональда Трампа та у компанії виходу Великобританії з ЄС була суперечливою і є предметом кримінальних розслідувань, що тривають в обох країнах. Політологи мають претензії до Cambridge Analytica Ltd щодо методів націлювання на виборця.
У березні 2018 у кількох ЗМІ з'явилися новини про бізнес-практику Cambridge Analytica Ltd. The New York Times і The Observer повідомляють про порушення Cambridge Analytic щодо використання компанією особистої інформації від Facebook без дозволу користувачів - від зовнішнього дослідника, який стверджував, що збирає їх для академічних цілей. Незабаром після цього новини Channel 4 News передавали слідчі відеоролики, в яких показано, що компанія "управляла всією цифровою кампанією" Дональда Трампа. Facebook був вимушений заборонити Cambridge Analytica ставити інформацію на своїй платформі, заявивши, що дії з її боку були обманом. 23 березня 2018 року Британський Вищий Суд надав Управлінню інформації ордер на пошук в лондонських офісах компанії Cambridge Analytica.
ВИСНОВКИ
Компанія Cambridge Analytica Ltd - одна з багатьох компаній, які займаються hi-tech аналізом веб-інформації і впливом на користувачів - для досягнення цілей і задач замовників. На мій погляд, ці технології відносяться до законних у цілому технологій і засобів Social Media Analytics/Social CRM (Customer Relationship Management - Система Управління Взаємовідносинами з Клієнтами на основі інформації із соціальних медіазасобів).Компанія Cambridge Analytica Ltd стала негативно відомою у зв`язку із використанням джерел інформації сумнівної законності і інформаційним впливом сумнівної законності на людей - для досягнення сумнівних цілей і задач.
Ймовірно, найбільш активно використовують hi-tech веб-аналітику та чат-боти Social CRM (Social Media CRM) російські державні і приватні підрозділи інформаційно-психологічних операцій - у підривних цілях проти різних країн. Це зв`язано з традиційними особливостями російської пропаганди з часів СРСР. Особливо активно чат-боти у соцмережах використовуються російськими підрозділами для розколу українського суспільства після початку гібридного воєнного нападу на Україну. По відомій з інтернету інформації сили і засоби інформаційної війни управляються з Центрального Командного Пункту ЗС РФ. Це викликає глибоке обурення і сум за шкідливу для всіх конфронтацію між сусідніми країнами і народами.
Див. також
- І.А. Круковський. Business Intelligence NEO (Network Ergatic Organism) [Електронний ресурс]. – Режим доступу :http://dss-bi.com.ua/index.files/BI_NEO.htm.
- Круковський І.А. Проблемні питання використання і розвитку засобів Social Media Analytics, їх інтеграції з Business Intelligence та з елементами ГІС – на прикладі платформи SemanticForce / І.А. Круковський, В.Л. Гаврилюк, Б.А. Хомів // "IVСічневі ГІСи": Інтелектуальна оборона” (науково-практичний форум ) / Академія Сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного: Львів, 22-24 січня 2013 р. - С. 42-45
Коментарі