Перейти до основного вмісту

Чи стали директори з цифрової трансформації (CDTO) директорами по даним (CDO)?

 У 2021 році Gartner прогнозувала, що до 2023 р. половині директорів з цифрової трансформації (Chief Digital Transformation Officer, CDTO) доведеться для успішного виконання своєї роботи опанувати навички, які мають директори даних (Chief Data Officer, CDO). Примітка: на мій погляд, цифрову трансформацію у сучасному вигляді необхідно було зробити ще до 2021 року, нами пропонувалося для підсистеми ЗС України з 2006 року, проте тоді у керівників держави (президенти, Ради, кабміни) не було коштів для цифрової трансформації (діджиталізації) підсистем РНБОУ.

Відповідальність CDTO & CDO - схема
Ескіз таксономії програмних систем, які можна віднести до спільної відповідальності CDTO & CDO. "Дія" також є розширенням загальної таксономії програмних додатків для бізнесу. Замість "DSS BI" можна писати "BI". 

Цифровізація бізнесу і державних організацій поряд з використанням даних та аналітичних активів чинить додатковий тиск на CDTO, які несуть відповідальність за «підбурювання» до інновацій та їх підтримку, тоді як відповідальність CDO лежить у площині підвищення економічних показників (ROI) та інших показників ефективності за рахунок hi-tech обліку, пошуку і аналізу даних для підтримки рішень CEO. 

Незважаючи на вирішальне значення для успіху бізнесу, CDTO та CDO входять до штату далеко не всіх компаній. Згідно з дослідженням Gartner «2021 Board of Directors Survey», у майбутньому організації не зможуть досягти успіху без належного розвитку в галузі даних та аналітики. 78% респондентів вважають, що після закінчення пандемії коронавірусу аналітика (Business Intelligence) стане головною технологією, що трансформує бізнес. 

Актуальність цифрової трансформації зросла з початком пандемії, що спровокувала зростання попиту дані та аналітику. «Директори з цифровізації та даних відіграють ключову роль у прискоренні формування цифрового бізнесу та створенні організації, роботу якої побудовано на даних, — каже заслужений віце-президент з досліджень Gartner Майк Роллінгс. — Деякі організації не можуть дозволити собі розкіш мати обох спеціалістів, але відсутність уваги керівництва до одного із цих важливих напрямів може підірвати інше. Їхній успіх взаємопов'язаний — цифровий бізнес не може існувати без даних та аналітики». Зазначимо, що це також стосується оборони і безпеки України, обслуговування населення державними і приватними сервісами.

Хоча CDTO є ініціаторами змін, що дозволяє трактувати їх роль як тимчасову, виконання функцій, зазвичай покладених на CDO, може зробити її постійною. І навпаки, відповідальність за цифрові ініціативи в організаціях, де немає CDTO, повинні брати на себе CDO. Дослідження також показало, що вміння керувати цифровою трансформацією — це важлива навичка, яку повинен мати CDO, що ще більше розширює роль даних та аналітики.

«Настав час відмовитися від загальноприйнятої думки про те, що дані та аналітика лише відповідають на потреби бізнесу, а не виступають як каталізатор. Їх також можна назвати корпоративними компетенціями, що широко практикуються, а не сервісами підтримки, що надають можливості для цільової аудиторії. CDO або досягне успіху, забезпечивши трансформацію бізнесу, або зазнає невдачі, надмірно зосередившись на тактичних проблемах і проблемах, пов'язаних з реагуванням на небездоганну роботу цифрових проектів», — сказав Роллінгс.

Для України це особливо важливо в умовах оборони від російської війни і підготовки до післявоєнного відновлення, вступу до Євросоюзу і НАТО. Адже Україна виступає полігоном для цифровізації всіх сфер. Цифровізація держави повинна витримувати і воєнний час. Міністр цифровізації України Михайло Федоров має потужний досвід цифрової трансформації  як: до приходу до влади у команді Володимира Зеленського (насамперед Social Media Analytics (?)); перед війною (система "Дія", ін.); під час війни зі знищенням ІТ-інфраструктури. Очевидно, що відновлення і підтримка технологій у сфері CDTO і CDO повинні відбуватися спільно з партнерами по антивоєнній коаліції і найбільші успіхи тут мають США - "не варто придумувати велосипед". Досвід показує, що навіть в існуючих технологіях автоматизації аналітики є величезний простір для удосконалення, реінжинірингу, адаптації.  Для цього необхідні зацікавлені керівники, ІТ-працівники, вчені, викладачі, 

Радує, що в Україні в обласних адміністраціях введені посади, аналогічні "директор з цифровізації" (CDTO). У Житомирській ОВА - це Костянтин Вікторович Лопушанський. У Житомирській міській адміністрації з цим складніше, тому впровадження Big Data lifecell (Kyivstar, MTC), навіть безкоштовне викликає жорсткий спротив. Причини цього очевидні і вони виходять за декларовані рамки деяких провідних чиновників і депутатів.

Чи опанує половина директорів з цифровізації (CDTO) навички "директорів даних" (CDO)? Пропозиції зроблені, діалог почався. Проте, реалізація пропозицій щодо big data analytics повинна не починатися, а бути вже реалізованою і використовуватися у звичному режимі. "Дія" у теперішньому вигляді - це діючий прототип Web інформаційно-довідкової системи початкового рівня, її аналітичними функціями можуть користуватися лише її керівники найвищого рівня або ті, хто "хакнув" систему під час хаосу війни (?). Чи потрібен тотальний контроль за громадянами за допомогою систем типу "Дія"?

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Недоліки статей Вікіпедії, які варто подолати для підвищення довіри до неї (21.05.23 виправлена дезінформація хакера)

Часто вікі-статті пишуть "всі кому не лінь" під чудернадськими нікнеймами ("легендами прикриття"), а потім правлять також "всі кому не лінь", через який завгодно час. Досвідчені вікі-ігромани у Вікіпедії є авторами кількох сотень чи тисяч вікі-статей та авторами кількох десятків тисяч вікі-правок чужих статей (це не описка), див. ст. Вікіпедія - це "енциклопедія" без довіри?  (гіперпосилання виправлено 20.05.2023 р. після заміни хакером) Найчастіше доповнення вікі-статей здійснюють кластери вікі- ігроманів  з числа вікі-патрульних та вікі-адміністраторів Вікіпедії, які для самореклами і вікі-рейтингу намагаються "відмітися" у максимальній кількості вікі-статей, ін., див. для прикладу:   Вікіпедія: патрульні  (patroller), Вікіпедія: рейтинг .  Є випадки, коли кластери вікі-ігроманів редагували тексти і посилання у статтях більше ніж 8 років, проте жоден з них не помічав елементарні принципові семантичні помилки першого ...

OSINT (Розвідка відкритих джерел) в екосистемі зв`язаних термінів

OSINT - Open Sourse Intelligence Цей ескіз статті, за винятком інформації про "російсько-українську війну" (гібридну воєнну агресію РФ проти України з 2013 року) початково написаний як фрагмент повної статті про OSINT у січні 2019 року у зв`язку із тим, що раніше створена сторінка про OSINT у Вікіпедії базувалася на джерелах російського походження, хоча сам термін і технологія мають англомовне походження. Ймовірно, даний текст і  джерела у Вікіпедії буде змінено і викривлено,  як і по багатьом іншим інформаційним hi-tech.  Далі визначення OSINT, синтезоване на основі англомовних джерел і власних досліджень:  Розвідка відкритих джерел (англ. Open source intelligence, OSINT) — концепція,  методологія і  технологія   добування з відкритих джерел  військової, політичної, економічної та іншої безпекової інформації  і використання її  для підтримки прийняття рішень у сфері національної оборони і безпеки. Добування інформації здійсню...

Виключна економічна зона України - використання безпілотників згідно міжнародного права

Карта напрямків російської агресії у Чорному морі і у Азовському морі на фоні виключних (морських) економічних зон Виключна економічна зона (Exlusive Economic Zone) це морська зона (maritime zones), до 200 морських миль, де прибережна держава має суверенне право на використання природних ресурсів і ведення економічної діяльності - з гідно з Конвенцією ООН з морського права [1-6] .  Визначені також Територіальне море ( Territorial sea ), Прилегла зона ( Contiguous zone ), Міжнародні води ( International waters ) та континентальний шельф ( Continental shelf ) - див. схему нижче. Schematic map of maritime zones, Wiki. Якщо між узбережжями держав менше 400 морських миль, то межі ВЕЗ встановлюються як «серединна  лінія» -  у Чорному морі це  приблизно 84 морських милі (~140 км) від узбережжя України до Туреччини. Чорноморський флот ЗС РФ нахабно влаштовує військові морські навчання у ВЕЗ Туреччини, не кажучи про окуповані морські зони України і Грузії. Між Росією і Т...