Перейти до основного вмісту

Network-Centric Warfare - Its Origin and Future, переклад статті №1 про мереже-центричні системи у бізнесі і війні

Подаю орієнтовний переклад статті, у якій вперше (1998 рік) введена знаменита дефініція Network-Centric Warfare (Мережево-Центричні Бойові Дії), яку на пострадянському просторі неточно переклали і тлумачили як "Мережево-центрична війна" (war). У статті вперше показана необхідність використання мереже-центричних практик найбільш прибуткових компаній США (роздрібна торгівля, фінанси) для перебудови ЗС США; розглядаються також приклади з поліції Нью-Йорка, футбола і регбі, ін. 

Дуже рекомендую прочитати статтю спеціалістам, причетним до цифрової трансформації державних і недержавних організацій. Адже один із 2-х співавторів статті, Arthur K. Cebrowski, у 2001...2005 р.р. був директором Управління трансформації збройних сил у Міністерстві оборони США і його діяльність поклала початок колосальній перебудові концепцій і практик бойових дій окремих доменів ЗС США, привела до їх подальшого розвитку на основі JADC2 (Joint All-Domain Command and Control - Об’єднане Управління і Контроль Всіма Доменами)

На цій посаді Arthur K. Cebrowski відповідав за підтримку, координацію трансформації армії Сполучених Штатів, був каталізатором (прискорювачем) цих процесів і підпорядковувався міністру оборони США. Ймовірно, стаття стала каталізатором цифрової трансформації державних організацій, насамперед у збройних силах. Вона використана мною з 2006 року для цифрової трансформації підсистеми  МОУ з перспективою реалізації у РНБОУ.

Повна назва статті №1 (хронологічно): Network-Centric Warfare - Its Origin and Future. By Vice Admiral Arthur K. Cebrowski, USN, and John H. Garstka. January 1998 Proceedings Volume 124/1/1,139 (Мережецентричні бойові дії - їх походження та майбутнє. Віце-адмірал Артур К. Себровскі, USN, і Джон Х. Гарстка. Січень 1998 року.).   PROSEEDINGS - це журнал недержавної організації в США U.S. Naval Institute з 1873 року.  

Journal Proceedings Volume 124/1/1,139
Обкладинка журналу PROSEEDINGS з рекламою Network-Centric Warfare

У журналі є коротка інформація про статтю, її можна перекласти: "Мережецентрична війна - її походження та майбутнє. Віце-адмірал Артур К. Себровскі, USN, і Джон Х. Гарстка. Січень 1998 року. Ми стоїмо на порозі найбільших військових змін з епохи Наполеона".

Стаття не має анотації, тому для кращого розуміння її суті далі подається анотація книги (1999 р.) за участю одного із співавторів статті (John H. Garstka): Network Centric Warfare: Developing and Leveraging Information Superiority. David S. Alberts John J. Garstka Frederick P. Stein (Мережецентрична війна: розвиток і використання інформаційної переваги. Девід С. Альбертс, Джон Дж. Гарстка , Фредерік П. Стайн. 01 травня 1999 року). Книга має 6 перевидань: 1999, 1999, 2000, 2002, 2003, 2005. 

Анотація на книгу. Війна є продуктом свого віку. Інструменти та тактики нашої боротьби завжди розвивалися разом із технологіями. Ми готові продовжувати цю тенденцію. Війна в інформаційну еру неминуче втілюватиме характеристики, які відрізнятимуть цю епоху від попередніх. Ці характеристики впливають на можливості, які використовуються для бою, а також на характер середовища, в якому відбуваються конфлікти. Часто в минулому військові організації були піонерами як у розробці технології, так і в її застосуванні. Сьогодні такого немає. Великі досягнення в інформаційних технологіях зумовлені насамперед потребами комерційного сектора. Крім того, інформаційні технології комерційно застосовуються таким чином, що трансформує бізнес у всьому світі. Метою цієї книги є опис концепції мережевих бойових дій; пояснити, як вона втілює характеристики інформаційної доби; визначити проблеми, пов’язані з перетворенням цієї концепції на реальні оперативні можливості; і запропонувати розумний підхід до вирішення цих проблем.


Фрагмент обкладинки книги: NETWORK CENTRIC WARFARE: Developing and Leveraging Information Superiority. David S. Alberts John J. Garstka Frederick P. Stein, 1999 



Далі поданий орієнтовний переклад статті: Network-Centric Warfare - Its Origin and Future. By Vice Admiral Arthur K. Cebrowski, USN, and John H. Garstka. January 1998 Proceedings Volume 124/1/1,139

Переклад виконаний за допомогою Google з авторськими уточненнями, з виправленнями і з доповненнями виключеного з автоперекладу тексту.

Зображення до статті: Network-Centric Warfare - Its Origin and Future. By Vice Admiral Arthur K. Cebrowski, USN, and John H. Garstka. January 1998 Proceedings Volume 124/1/1,139

Інформаційна перевага
Мережевий роздрібний продаж
Мережева торгівля цінними паперами
Основна економіка змінилася
Бізнес Америки змінився
Як армія може не змінитися?
 
Нова логічна модель
Логічна модель мережевої війни
Нова архітектура для мережевої війни
Як туди дістатися
Спільна еволюція: Департамент поліції Нью-Йорка

Виникаючи внаслідок фундаментальних змін в американському суспільстві та бізнесі, військові операції все більше використовуватимуть досягнення та переваги інформаційних технологій.

Тут, наприкінці тисячоліття, ми переходимо до нової ери війни. Суспільство змінилося. Основна економіка та технології змінилися. Американський бізнес змінився. Ми повинні бути здивовані та шоковані, якби цього не зробили американські військові.

Протягом майже 200 років інструменти та тактика того, як ми ведемо боротьбу, еволюціонували разом із військовими технологіями. Зараз фундаментальні зміни торкаються самого характеру війни. Хто може вести війну, змінюється внаслідок розповсюдження зброї та того факту, що знаряддя війни все частіше стають ринковими товарами. Загалом, вони впливають на те, де, коли та як ведеться війна.

Ми перебуваємо в розпалі революції у військовій справі (RMA-revolution in military affairs), яка не бачена з часів наполеонівської доби, коли Франція трансформувала війну за допомогою концепції "завалу масою" (concept of levŽe en masse, була відходом від попередньої моделі утримання невеликої професійної армії - Франція змогла скористатися змінами в суспільстві від індустріалізації, щоб залучити до війни майже все доросле чоловіче населення, змінивши природу збройних конфліктів за часів Наполеона). (Примітка DSS BI analytics: концепція війни московської держави "закидаємо шапками", ймовірно, є продовженням французської концепції часів Наполеона - concept of levŽe en masse). 

Начальник військово-морських операцій (Naval Operations) адмірал Джей Джонсон назвав це «фундаментальним переходом від того, що ми називаємо платформоцентричною війною, до чогось, що ми називаємо мережецентричною війною», і це виявиться найважливішим RMA за останні 200 років.

Мережецентрична війна та всі пов’язані з нею революції у військових справах випливають із фундаментальних змін в американському суспільстві та черпають свою силу з них. У цих змінах домінувала спільна еволюція економіки, інформаційних технологій, бізнес-процесів і організацій, і вони пов’язані трьома темами:

- Зміщення фокусу з платформи на мережу.

- Перехід від розгляду акторів як незалежних до розгляду їх як частини екосистеми, що постійно адаптується

- Важливість прийняття стратегічного вибору для адаптації або навіть виживання в таких мінливих екосистемах

У секторі роздрібної торгівлі Wal-Mart стабільно перевершує своїх конкурентів. У 1996 році її прибуток склав 3 мільярди доларів США при продажах майже в 105 мільярдів доларів. Wal-Mart досяг значної конкурентної переваги, знизивши собівартість продажів на два-три відсоткові пункти нижче середнього показника по галузі.

Wal-Mart зміг досягти цієї переваги, здійснивши перехід до операцій, орієнтованих на мережу, і перетворивши інформаційну перевагу на конкурентну перевагу. Зрозумівши, що вона переросла межу, коли вона могла економічно ефективно синхронізувати попит і пропозицію зверху вниз, компанія з часом створила складну операційну архітектуру, що складається з сенсорних можливостей і транзакційної мережі, щоб створити вищий рівень обізнаності в екосистемі роздрібної торгівлі.

Сканери торгових точок (Point-of-sale scanners) — частина сенсорної сітки (part of the sensor grid) — збирають інформацію про 90 мільйонів транзакцій, які здійснюються щотижня. Ця інформація передається постачальникам майже в режимі реального часу, щоб вони могли краще контролювати виробництво та розподіл, а також керувати власними ланцюгами поставок. Джек Уелч, виконавчий директор General Electric, пояснює: «Коли Wal-Mart продає [електричну] лампочку в реєстрі, вона миттєво потрапляє на мій завод — я (General Electric) виготовляю лампочку для тієї, яку вони щойно продали. корпоративна система зараз повністю стиснута інформацією». Цей ступінь самосинхронізації став результатом спільної еволюції організації та процесу. Спочатку, наприклад, у Wal-Mart був центральний відділ закупівель, але коли було прийнято рішення ділитися інформацією безпосередньо з постачальниками, потреба в цій частині старої орієнтованої на платформу організації зникла.

Крім того, уся інформація про транзакції Wal-Mart зберігається в сховищі даних (data warehouse), де вона аналізується для отримання даних про тенденції (наприклад, сезонні тенденції та тенденції ринкового кошика (market basket trends)). Потім це поєднується з інформацією про транзакції в реальному часі, щоб отримати високу локалізовану обізнаність у кожному магазині Wal-Mart. Наприклад, статистика продажів для кожного з понад 100 000 продуктів створюється для кожного магазину окремо, що дозволяє керівникам відділів у кожному магазині порівнювати щоденні показники продажів з історичними показниками продажів за попередній день, попередній тиждень і аналогічні періоди попереднього року. Кожен менеджер також може в реальному часі визначити наявні рівні запасів, кількість товару в дорозі та рівень запасів у сусідніх магазинах Wal-Mart.

Сектор фінансових цінних паперів дуже агресивно використовує інформаційні технології, ймовірно, через центральне місце інформації на світових фінансових ринках. У цьому секторі ІТ можуть кардинально змінити динаміку конкуренції, як це сталося на ринку акцій із появою комп’ютеризованої або програмної торгівлі. Подібні зміни відбуваються на інституційному ринку цінних паперів з фіксованим доходом, де Deutsche Morgan Grenfell (DMG) переходить до мережево-орієнтованих операцій (network-centric operations) і запровадив автоматичний торговий сервіс під назвою Autobahn.

У старій системі, орієнтованій на трейдера (trader-centric system), трейдер володіє важливою інформацією, яка надає йому владну позицію. Клієнти працюють через трейдерів, щоб ініціювати та завершувати транзакції — від усвідомлення ціни до виконання. Скільки часу потрібно для завершення транзакції, залежить від доступу, і зазвичай виникають асиметрії в обслуговуванні між великими та малими клієнтами. Для великих клієнтів, наприклад, транзакція може зайняти всього 30 секунд за ідеальних обставин; для невеликих клієнтів це може зайняти на порядок більше часу. Коли відбуваються значні зміни на ринку, час є домінуючою конкурентною динамікою, і різниця в обслуговуванні великих і малих клієнтів збільшується.

Завдяки Autobahn DMG усуває асиметрію обслуговування за допомогою інформаційної переваги (information superiority). Він надає всім клієнтам 100% обізнаність у режимі реального часу (awareness in real time) — ціни покупок і покупок для всіх понад 200 нот і облігацій, які складають ринок. Інформація про ціни передається всім затвердженим клієнтам, незалежно від розміру, через мережу фінансових послуг Bloomberg. Клієнти можуть використовувати цю інформацію в режимі реального часу, щоб ініціювати та завершувати транзакцію за лічені секунди.

Здійснюючи перехід до мережево-центричних операцій (network-centric operations), DMG використала операційну архітектуру з компонентами, подібними до Wal-Mart: сенсорна мережа (sensor grid), яка об’єднує (fuses) загальнодоступну інформацію на ринку (public-domain information on the market); сітка транзакцій, яка забезпечує високу швидкість транзакцій ( transaction grid that enables high-speed transactions); та інформаційна сітка (information grid) у формі Bloomberg Financial Services.

...

Ці теми змінили природу сучасного американського бізнесу, а також вони змінили і продовжуватимуть змінювати те, як ми ведемо інколи насильницьку діяльність військових. Ми трохи далекі від детального розуміння нових операцій — поки що немає еквівалента «Про війну» Карла фон Клаузевіца для цієї другої революції, — але ми можемо отримати деяке розуміння через загальне спостереження, що нації ведуть війну так само, як вони заробляють багатство.

Організаційний принцип мережецентричного ведення війни бере свій початок у динаміці зростання та конкуренції, які виникли в сучасній економіці. Нова динаміка конкуренції базується на зростаючій віддачі від інвестицій, конкуренції всередині та між екосистемами, а також конкуренції, що базується на часі. Інформаційні технології (ІТ - Information technology) займають центральне місце в кожному з них.

Економіка США перебуває на шляху стабільного зростання, що зазвичай пояснюється появою більших глобальних ринків, глобалізацією праці та капіталу та широким застосуванням інформаційних технологій на підприємствах. 4 Щоб отримати уявлення про масштаби інвестицій в інформаційні технології, візьміть до уваги той факт, що сектор інформаційних технологій — лише невелика частина економіки (3% у 1996 р.) — зробив найбільший внесок у зростання валового внутрішнього продукту. У 1996 році його внесок становив 33%, а за останні три роки в середньому 27%. 5 У цьому секторі конкуренція, яка базується на зростанні прибутку, стала новою динамікою.

Перевага конкуренції в економіці характеризується зниженням прибутку від інвестицій. Тут називається "Економікою А", яка характеризується стабільністю, рівновагою ринкової частки та зниженням прибутку від інвестицій. Конкуруючі продукти або послуги є взаємозамінними, і кілька компаній пропонують приблизно порівнювані товари та послуги. Як наслідок, відсутній механізм блокування продукту. Зусилля збільшити ринкову частку призводять до зменшення віддачі від інвестицій через обмеження інтелектуального капіталу, фізичного виробництва чи розповсюдження або через реакцію конкурента.

Конкуренція, заснована на зростанні прибутку, є іншою. «Економіка Б» — це набагато менша, але багато обговорювана частина економіки, яка характеризується надзвичайним зростанням і накопиченням добробуту, підвищенням прибутку від інвестицій, відсутністю рівноваги частки ринку та появою механізмів прив’язки до продукту. Це двигун американської економіки. Конкуруючі продукти базуються на конкуруючих стандартах, не обов’язково взаємосумісні або вимагають наборів навичок, які нелегко перенести. Особливо це стосується ключових типів інформаційних технологій, таких як відеомагнітофони, персональні комп’ютери та комунікаційні технології. Крім того, у ключових секторах економіки Б закони попиту та пропозиції, які керують економікою А, були перевернуті з ніг на голову. У міру зростання попиту на персональні комп’ютери, наприклад, ціна на постійну продуктивність знижується.

В економіці B продукт або стандарт продукту досягає такого домінуючого положення, що споживачі відмовляються від конкуруючих продуктів через занепокоєння щодо наявності «вмісту» або підтримки продукту або тому, що вони віддають перевагу знайомому продукту на основі наявних навичок або вмісту. У випадку друкарської машинки блокування базувалося на наборі навичок, пов’язаних із клавіатурою «QWERTY». Для відеомагнітофона блокування ґрунтувалося на перевазі ціни/продуктивності VHS перед бета-версією та було посилено рішенням постачальників контенту випускати фільми у форматі VHS. Усі, хто придбав бета-версію, перейшли, і було досягнуто блокування.

Що стосується персональних комп’ютерів, прив’язка стандарту Windows-Intel (WINTEL) з’явилася в результаті кількох факторів, які в сукупності звели спочатку домінуючу технологію Apple Computer до ніші. Важливою ранньою перевагою була нова бізнес-обчислювальна програма (електронна таблиця), оптимізована для роботи на стандарті DOS-Intel, представленому IBM. За перші три місяці після появи Lotus 1-2-3 продажі ПК IBM зросли втричі. Цей початковий успіх був підкріплений кращою стратегією ліцензування, появою клонів ПК і рішенням постачальників програмного забезпечення розробляти програми спочатку для екосистеми з найбільшою часткою ринку — WINTEL. 

Блокування конкуренції та блокування успіху можуть статися швидко, навіть за ніч. Ми прагнемо аналогічного ефекту у війні.

Технології, що лежать в основі, змінилися

Інформаційні технології переживають фундаментальний перехід від платформоцентричних обчислень до мережевоцентричних обчислень. Платформоцентричне обчислення з’явилося разом із широким розповсюдженням персональних комп’ютерів у бізнесі та вдома. Значні інвестиції, які ІТ-сектор робить у науково-дослідні розробки та розробку продуктів (у деяких випадках до 18% продажів), призвели до ключових технологій, які створили умови для появи мережево-орієнтованих обчислень.


Цей зсув найбільш очевидний у вибуховому зростанні Інтернету, інтранетів та екстранетів. 

Користувачі Інтернету, безсумнівно, розпізнають протокол керування передачею/протокол Інтернету (TCP/IP), протокол передачі гіпертексту (HTTP), мову розмітки гіпертексту (HTML), веб-браузери (такі як Netscape Navigator і Microsoft Internet Explorer), пошукові системи, і JavaTM Computing. 

Ці технології в поєднанні з високошвидкісним доступом до даних у великих обсягах (за допомогою недорогого лазера) і технологіями для високошвидкісної мережі даних (концентратори та маршрутизатори) призвели до появи мережево-орієнтованих обчислень. Інформаційний «вміст» тепер можна створювати, поширювати та легко використовувати в надзвичайно неоднорідному глобальному обчислювальному середовищі. 

Мережецентричне обчислення регулюється законом Меткалфа, який стверджує, що «потужність» мережі пропорційна квадрату кількості вузлів у мережі. 

«Потужність» або «виплата» мережево-орієнтованих обчислень походить від інформаційно-інтенсивної взаємодії між дуже великою кількістю різнорідних обчислювальних вузлів у мережі. Можливо, компанія Sun Microsystems була першою, хто зазначив, що мова йде не стільки про комп’ютер, скільки про комп’ютер у мережевому стані. Під тиском жорсткої конкуренції та відчувши стратегічну можливість у цій фундаментальній зміні в обчислювальній техніці, голова IBM Лу Герстнер оголосив, що IBM переходить до мережево-орієнтованих обчислень.

Переконливою бізнес-логікою для цієї зміни стратегії стала можливість для IBM ефективніше зв’язати свої різнорідні обчислювальні лінії та забезпечити більшу цінність для своїх клієнтів. Це та сама цінність, яку ми шукаємо під час війни.

Поява динамічної та нестабільної економіки Б істотно змінила американський спосіб ведення бізнесу. 

По-перше, багато компаній перемістили свою увагу на набагато більші, адаптивні, навчальні екосистеми, в яких вони працюють. Не всі учасники екосистеми є ворогами (конкурентами); деякі можуть мати симбіотичні відносини один з одним. Для таких тісно пов’язаних стосунків обмін інформацією може призвести до чудових результатів. 

По-друге, значення часу зросло. Гнучкі фірми використовують високу обізнаність, щоб отримати конкурентну перевагу та скоротити часові рамки, що зв’язують постачальників і клієнтів. Навіть фірми, які працюють в економіці А, знайшли способи використовувати технології та методи економіки Б для підвищення ефективності та продуктивності. Головним у цих розробках є перехід до мережево-орієнтованих операцій, які характеризуються інформаційно інтенсивними взаємодіями між обчислювальними вузлами в мережі. Незалежно від того, чи ці взаємодії зосереджені на торгівлі, освіті чи військових операціях, існує «цінність», яка випливає з вмісту, якості та своєчасності інформації, що переміщується між вузлами в мережі.

Це значення зростає, коли інформація рухається до 100% релевантного вмісту, 100% точності та нульової затримки часу — до інформаційної переваги.

Домінуючі конкуренти в багатьох сферах перейшли до мережево-центричних операцій і перетворили інформаційну перевагу на значну конкурентну перевагу — але переваги особливо очевидні в операціях, що потребують інтенсивних операцій, таких як роздрібна торгівля та торгівля цінними паперами. Wal-Mart і Deutsche Morgan Grenfell — це дві фірми, які перейшли до мережевої діяльності. (Див. бокову панель «Інформаційна перевага»). Обидва отримали величезні конкурентні переваги завдяки спільному розвитку своїх організацій і процесів для використання інформаційних технологій. Характерно для великих переможців, вони використовують мережево-орієнтовану операційну архітектуру, яка складається з потужної інформаційної об’єднавчої панелі (або інформаційної сітки), сітки датчиків і сітки транзакцій. Ці архітектури забезпечують можливість генерувати та підтримувати дуже високий рівень усвідомлення конкурентного простору, що перетворюється на конкурентну перевагу.

Провідні американські фірми добре зрозуміли і використовують це мережеве обчислення.

Перехід від платформи до мережі – це те, що забезпечує більш гнучку та динамічну (і прибуткову) мережево-орієнтовану роботу. Тому будівництво якісних мереж є для них першочерговим завданням.

Перехід від розгляду партнерів як незалежних до розгляду партнерів як частини екосистеми, що постійно адаптується, збільшує швидкість і прибутковість як продажів, так і виробництва. Тому вони розробили високошвидкісні сенсорні мережі та автоматизовані системи командування та контролю (С2 - command and control), тісно пов’язані з їхніми мережами транзакцій.

Ключ до домінування на ринку полягає в прийнятті стратегічного вибору, що відповідає мінливим екосистемам. Просте досягнення операційної ефективності, дотримуючись застарілої стратегії, є формулою невдачі.

Операції, орієнтовані на мережу, забезпечують армії США таку ж потужну динаміку, як і в американському бізнесі. На стратегічному рівні критичним елементом для обох є детальне розуміння відповідного змагального простору — усіх елементів простору бою та часу бою. В оперативному плані тісний зв’язок між суб’єктами бізнес-екосистем відображається в армії через зв’язки та взаємодію між підрозділами та операційним середовищем. Тактично швидкість має вирішальне значення. На структурному рівні мережево-центрична війна потребує операційної архітектури з трьома критичними елементами: мережами датчиків і мережами транзакцій (або взаємодії), розміщеними на високоякісній інформаційній системі. Вони підтримуються додатковими процесами командування та керування (C2), багато з яких мають бути автоматизовані, щоб отримати необхідну швидкість.

Мережецентрична війна дає змогу перейти від ведення війни у ​​стилі виснаження до набагато швидшого та ефективнішого стилю ведення бою, який характеризується новими концепціями швидкості командування та самосинхронізації. Витрата є традиційним аналогом "Економіки А", оскільки вона дає меншу віддачу від інвестицій. Скасування можливі, і часто результат викликає сумніви.

Мережецентрична війна, де час битви відіграє вирішальну роль, аналогічна новій економічній моделі з потенційно зростаючим поверненням інвестицій. Дуже високі та прискорені темпи змін мають глибокий вплив на результат, «блокуючи» альтернативні стратегії противника та «блокуючи» успіх. Є два взаємодоповнюючі способи, якими це досягається:

- Мережецентрична війна дозволяє нашим силам розвивати швидкість командування.

- Мережецентрична війна дозволяє силам організовуватися знизу вгору або самосинхронізуватися, щоб виконати наміри командира.

Швидкість командування складається з трьох частин: 

(1) Сила досягає інформаційної переваги, маючи значно кращу обізнаність або розуміння простору бою, а не просто більше необроблених даних. Технологічно це вимагатиме чудових датчиків, швидких і потужних мереж, технології відображення та складних можливостей моделювання та імітації. 

(2) Сили, що діють зі швидкістю, точністю та доступністю, досягають масування ефектів проти масування сил. 

(3) Наступними результатами є швидке обмеження дій противника та шок від тісно пов’язаних подій. Це порушує стратегію ворога і, можна сподіватися, зупиняє щось раніше, ніж воно почнеться. Однією з сильних сторін мережево-центричної війни є її потенціал, у певних межах, компенсувати недолік у кількості, технології чи положенні.

Швидкість команди сприяє феномену блокування, який спостерігається в економічному режимі B, але з ще більш потужними ефектами. Для досягнення локауту (англ. lock out, буквально «замикати двері перед кимось») — тимчасова зупинка роботи (або суттєве скорочення обсягів виробництва) в бізнесі часто потрібні роки, але під час війни це може бути досягнуто за кілька тижнів або менше.

Спільне придушення місії протиповітряної оборони є прикладом на тактичному рівні того, як збільшення бойової потужності, пов’язане з мережецентричними операціями, може сприяти швидкості командування та блокуванню. Високошвидкісна протирадіолокаційна ракета (HARM) використовується для придушення або знищення зенітно-ракетних комплексів (ЗРК) противника. Коли ми використовуємо орієнтовані на платформу операції в цьому сценарії, ми практично не досягаємо вбивств. HARM все ще пригнічуватиме сайти (місце розташування) SAM, оскільки оператори сайтів усвідомлюють, що ці ракети є, і тому коригують свою поведінку, але ці сайти залишатимуться там протягом війни. Отже, літаки, які несуть ракети HARM, повинні літати протягом усієї кампанії, і всі ударні літаки залишаються під загрозою. Переходячи на сучасні цифрові технології, ми можемо підвищити обізнаність про бойовий простір, щоб збільшити бойову міць і знищити більше цілей. Але якщо шляхом спільної еволюції систем, організації та доктрини ми представимо інші шутери (від англ. shooter – стрілець), які здатні атакувати сайти SAM, такі як ATACMS, і використаємо їх як частину сітки бою, практично всі сайти можна буде знищити за такий же час. Легко зосередитися на кількості знищених сайтів, але виграш полягає в початковій дуже високій швидкості змін. Коли 50% чогось важливого для ворога знищено на початку, його стратегія також знищена. Це зупиняє війни — це суть мережево-центричної війни. 

Військові операції надзвичайно складні, і теорія складності говорить нам, що такі підприємства найкраще організовуються знизу вгору. Проте традиційно військові командири працюють над тим, щоб досягти низхідної командної синхронізації для досягнення необхідного рівня маси та вогню в точці контакту з противником. Оскільки кожен елемент сил має унікальний робочий ритм і оскільки помилки в русі сил без потреби споживають бойову міць, бій на оперативному рівні зводиться до поетапної функції, яка потребує часу та дає можливість противнику. Після початкового залучення настає робоча пауза, і цикл повторюється.

Навпаки, організація «знизу вгору» дає самосинхронізацію, де крокова функція стає плавною кривою, а бій переходить у високошвидкісний континуум (analytics plus DSS BI: ймовірно, просторово-часовий континуум, будь-яка математична модель, яка поєднує простір і час в єдиний континуум). Схоже, що петля «Спостереження-Орієнтація-Рішення-Дій» (OODA) зникає, і противнику відмовляється в оперативній паузі. Відновлення цього часу та бойової потужності посилює ефект швидкості командування, прискорюючи швидкість змін і призводячи до блокування. Самосинхронізація була продемонстрована під час кризи в Тайванській протоці. У 1995 році, коли Китайська Народна Республіка спробувала вплинути на вибори в Тайвані за допомогою потужного брязкання зброєю, Сполучені Штати швидко відправили авіаносні бойові групи, і ситуація, здавалося, врегулювалася. Для наших цілей найбільш захоплюючою частиною цієї історії був принципово інший спосіб здійснення командування та контролю. Тодішній віце-адмірал Клемінс, як командувач Сьомим флотом, і його підлеглі скоротили терміни планування з днів до годин. Така зміна порядку величини свідчить про те, що відбувається щось дуже фундаментальне.

Одна з причин, чому ми кажемо, що жоден план не витримує початкового контакту з ворогом, полягає в тому, що ситуаційна обізнаність цього не робить. У платформоцентричних військових операціях ситуаційна обізнаність постійно погіршується. Він періодично відновлюється, але тільки потім знову погіршується. Операції, орієнтовані на мережу, такі як ті, що використовуються у прикладі Тайванської протоки, створюють вищу обізнаність і дозволяють її підтримувати. Таке усвідомлення покращить нашу здатність стримувати конфлікт або перемагати, якщо конфлікт стає неминучим. Це не просто питання впровадження нових технологій; це питання спільної еволюції цієї технології з операційними концепціями, доктриною та організацією. Завдяки цьому, звичайно, є технологія. У випадку з Тайванем адмірал Клемінс зміг використати електронну пошту, середовище з дуже насиченою графікою та відеоконференції, щоб досягти бажаного ефекту.

Ми починаємо спостерігати широкий вплив мережецентричної війни на весь флот, оскільки розгортаються ключові будівельні блоки технологій. На початку 1997 року один авіаносець у західній частині Тихого океану надіслав 54 000 електронних листів за один місяць — приблизно половина обсягу всього традиційного трафіку повідомлень, надісланого в західній частині Тихого океану за той самий час. Це приклад дуже складного обладнання, яке самоорганізується знизу вгору. Зараз це норма. Такі можливості дозволяють перейти до сфери швидкості командування. Запитань зменшується, тому що двозначність зменшується, колегіальність зростає, а терміни скорочуються.

Нова логічна модель

Виникла структурна або логічна модель мережецентричної війни. Плата за вступ — це високопродуктивна інформаційна сітка, яка забезпечує базову плату для обчислень і комунікацій. Інформаційна сітка забезпечує робочі архітектури сенсорних сіток і сіток залучення. Сенсорні сітки швидко генерують високий рівень поінформованості про бойовий простір і синхронізують поінформованість із військовими операціями. Сітки взаємодії використовують це усвідомлення та перетворюють його на підвищення бойової потужності. 

Багато ключових елементів цих сіток на місці або доступні. Наприклад, на рівні планування з’являються елементи внутрішньої мережі Міністерства оборони. Щоб забезпечити оперативну сумісність, усі елементи мереж повинні відповідати спільному операційному середовищу Спільної технічної архітектури та оборонної інформаційної інфраструктури. Однак їх повна інтеграція в більш потужну екосистему бойових дій завершена лише частково.

Це не теорія — це відбувається зараз. Наприклад, нові класи загроз вимагали збільшення оборонної бойової потужності об’єднаних сил. Бойова потужність, яка з’явилася, — спроможність спільного залучення (CEC) — стала можливою завдяки переходу до мережево-центричних операцій. 

CEC поєднує в собі високоефективну сенсорну сітку з високоефективною сіткою залучення. Сенсорна сітка швидко генерує інформацію про якість ураження, а сітка ураження перетворює це інформування на підвищення бойової потужності. Ця потужність проявляється високою ймовірністю зіткнень із загрозами, здатними перемогти захист, орієнтований на платформу. Сенсорна сітка CEC об’єднує дані з кількох датчиків, щоб розробити комбінований трек із якістю взаємодії, створюючи рівень усвідомлення бойового простору, який перевершує будь-який рівень, який можна створити за допомогою автономних датчиків. Очевидно, що ціле більше, ніж сума частин.

Як туди добратися

Ніхто не працює краще, ніж ВМС США. Наша передова сила є найкращою у світі. Але оперативна ефективність у неправильному конкурентному просторі може не призвести до успіху місії. Більш фундаментально, чи змінився базовий набір правил так, що тепер ми перебуваємо в іншому конкурентному просторі? Як ми переоцінимо атрибути в нашій організації?

З 38 000 військовослужбовців у формі та 9 000 цивільних осіб, залучених до операцій, що характеризуються високим ризиком і насильством, Департамент поліції Нью-Йорка (NYPD) значно покращив свою оперативну ефективність шляхом спільного розвитку організації, доктрини та інформаційних систем.

У 1994 році мер Рудольф В. Джуліані та майбутній комісар поліції Вільям Дж. Бреттон вирішили, що головною метою поліції Нью-Йорка має бути повернення вулиць Нью-Йорка для жителів Нью-Йорка, а не зосередження виключно на великих правопорушниках. Отже, першим кроком нового комісара була зміна доктрини, боротьба з ефектом «розбитих вікон», яка стверджує, що в суспільстві існує петля негативного зворотного зв’язку між дрібними та серйозними злочинами.

Перша гіпотеза поліції Нью-Йорка полягала в тому, що шляхом боротьби з дрібною злочинністю та покращення фізичного середовища — шляхом усунення графіті та ремонту вікон — можна створити середовище, яке не буде сприятливим для кримінального елементу. Друга гіпотеза полягала в тому, що прибирання зброї з вулиць зменшить кількість вбивств. Щоб перевірити це, комісар надав кожному зі своїх 78 дільничних командирів значні оперативні повноваження змінювати доктрину, процедури та організацію та притягав їх до відповідальності за результати. Він підвищив обізнаність про конкурентний простір, застосувавши інформаційні технології для створення загальної оперативної картини на кожній дільниці та між дільницями. Обмін інформацією вимагався від усіх елементів ланцюжка від арешту до обвинувачення.

Результатом спільної еволюції організації, доктрини та технології стала поява швидкості командування як вирішальної оперативної здатності. Озброєні підвищеною обізнаністю та уповноважені новою доктриною, дільничні командири та їхні офіцери змогли набагато раніше визначити тенденції та вжити заходів, щоб зупинити події ще до того, як вони почалися. Агресивна боротьба з дрібною злочинністю призвела до ув'язнення багатьох серйозних злочинців, затриманих за незначними звинуваченнями. Крім того, великий відсоток злочинців перестали носити зброю. Чистий ефект був приголомшливим. За період 1993-1996 рр. кількість вбивств і ненавмисних вбивств скоротилася майже вдвічі, пограбувань — майже на 43%, крадіжок автомобілів — на 47%, а нападів — на 25,65%.

Щоб вибрати спортивний приклад, хоча мета гри, кількість ігор і операційне середовище, по суті, однакові, football  принципово відрізняється від soccer, оскільки його основний набір правил інший. Відповідно, переоцінюються такі змагальні якості, як маса, безперервність гри, самосинхронізація, стійка швидкість та інші. Існують важливі відмінності між тим, як soccer  тренер і football  тренер набирають, тренують і організовують свої команди. (DSS BI analytics: ймовірно, тут "soccer" - це "регбі")

Подібним чином, якщо ми вирішимо боротися на мережевій, а не на платформоцентричній основі, ми повинні змінити спосіб навчання, організацію та розподіл ресурсів. Отже, добре розуміння нашого конкурентного простору є життєво важливим для досягнення успіху. Військово-морський флот, як і всі служби, повинні приймати ці стратегічні рішення, щоб максимізувати майбутню бойову потужність і актуальність. Оскільки мережево-центрична сила діє за іншим, більш сучасним набором правил, ніж платформа-центрична сила, ми повинні зробити фундаментальний вибір принаймні в трьох сферах: інтелектуальний капітал, фінансовий капітал і процес.

Інтелектуальний капітал. Процеси, засновані на інформації, є домінуючими процесами доданої вартості як у комерційному світі, так і в армії. Проте військові не винагороджують компетентність у цих сферах. Статус «оператора» часто не надається персоналу з такими критичними талантами, але цінність традиційних операторів з обмеженою кмітливістю в цих процесах падає, і зрештою вони будуть маргіналізовані, особливо на середньому та старшому рівнях. Боєць, який не розуміє справжнього джерела своєї бойової сили в таких речах, як CEC (cooperative engagement capability - здатність до співпраці) у Глобальній системі командування та управління (Global Command and Control System) та Link-16, просто вартий менше, ніж ті, хто розуміє. Послуги повинні як інтегрувати, так і поєднувати тих, хто володіє технічними навичками, і тих, хто має досвід роботи в цих сферах. Це нові оператори. (DSS BI analytics: Маргіналізація — в соціології процес виключення зі сфер життєдіяльності суспільства на підставі расових, релігійних, етнічних, гендерних, культурних чи інших ознак окремих осіб або окремих прошарків населення, що обумовлює специфічний соціопсихологічний стан маргіналів).

Кожна нова революція у військовій справі породжує нову еліту. Природні культурні зміни є найважчими та тривалими. Ми повинні почати зараз. Поки ми зволікаємо, наші люди, наш найважливіший актив, вирішують, що вони хочуть змагатися в іншій команді. (Зауваження DSS BI group: з цієї причини багато офіцерів ЗСУ, які могли реалізувати NСW перейшли у високооплачувані бізнес-структури, у сферу Data Warehouse+Business Intelligence+Business Analytics Apps).

Фінансовий капітал. Прийняття рішень ВМС на широкому фронті узгоджується зі стратегією мережево-орієнтованої війни. Ми швидко просуваємося вперед, створюючи корабельну та авіаційну зброю, яка має радіус дії, точність і чутливість, а передові концепції C2 знаходяться на стадії розробки.

Основною стратегією ВМС для впровадження ІТ-елементів мережево-орієнтованої війни є Інформаційна технологія для 21-го століття (ІТ-21). Вона передбачає прискорене впровадження інновацій у сфері командування, контролю, зв’язку, комп’ютерів і розвідки (C4I - command, control, communications, computers, and intelligence) під керівництвом клієнта, а також існуючих систем/можливостей C2 (програми запису). Зобов'язання ВМС щодо фінансування ІТ почалося в 1997 фінансовому році. Для бюджетного запиту на 1999 фінансовий рік і Програми оборони майбутніх років фінансування ВМС програм, пов'язаних з ІТ-21, перевищує 2,5 мільярда доларів. Бойові групи та готові до десантування групи розгортаються зі збільшенням можливостей мережі. (Зауваження DSS BI group: у ці роки у ЗСУ був занепад фінасування військовослужбовців і ветеранів-пенсіонерів,  IT-сфери. Причина - недоліки радянської і пострадянської системи управління, ухиляння бізнесу від сплати податків, занепад економіки і сільського господарства і пов'язані з цим недоліки).

Усі елементи моделі мережево-орієнтованої війни повинні рухатися вперед, якщо обіцянку революції хочеться реалізувати. Затримки означатимуть вищі витрати, зниження бойової потужності та, на спільній арені, недосягнення концепцій Спільного бачення 2010 (Joint Vision 2010).

Процес трансформації. Незважаючи на важкий процес придбання, впровадження технологій випереджає та відокремлюється від спільної доктрини обслуговування та організаційного розвитку. Проблема культурна і системна. Необхідний процес спільної еволюції технології, організації та доктрини.

Програми експериментування з послугами є життєво важливим першим кроком. Хоча може виникнути спокуса вивести деякі підрозділи зі стану звітності про готовність для використання в експериментальних силах, результатом буде ізоляція більшої сили від процесу. Мета полягає в тому, щоб створити дух експериментів, інновацій і готовності ризикувати в усіх силах. Спеціальні експерименти згори донизу будуть потрібні через вартість і розмір або для встановлення загальних пріоритетів, але очікується, що вони породять експерименти знизу вгору та сприятимуть культурним та організаційним змінам. Саме така концепція лежить в основі Програми бойових експериментів флоту ВМС. 

Зауваження DSS BI group analytics+: У підсистемі МОУ експеримент із реалізацію елементів концепції NCW знайшов підтримку без фінасування і дав корисні результати, для прикладу: 

  • локальну концепцію реалізації Business Intelligence+KMS (DSS BI) на основі модульно-уніфікованої ієрархічно-синергетичної острівної архітектури; 
  • програмні комплекси для побудови автоматизованої системи підтримки інформаційно-аналітичної роботи корпоративних інформаційно-аналітичних центрів на основі загальноприйнятої у світі таксономії Analytics and Business Intelligence+ (DSS BI, GIS DSS BI, Social media DSS BI, важливі ETL-модулі, ін.);
  • верифіковану дослідну концепцію-2009 NEO - Networkcentric Ergatic Оrganizm); 
  • проект-2009 розробки до 2010 року дослідної концепції Business Intelligence+KMS (BIG DATA ) для підсистеми МОУ, з подальшою реалізацією у МОУ, в інших силових структурах і в РНБОУ. 
  • верифікацію у ДПСУ деяких з перерахованих результатів після публічного  обговорення з CIO та з іншими керівниками і спеціалістами. 

Проте, у першій половині 2009 року дана робота була заблокована певними воєнними науковими чиновниками за допомогою затримки узгодження роботи з СБУ. 

Елементи Semanticforce Social Media DSS BI успішно використовувалися для Social CRM (Social Media analytics) у багатьох найбільших міжнародних компаніях в Україні (Bayer, Samsung, Sony, L'oreal, Philips, Skoda, Kyivstar, Nestle, Philips, Lenovo, AJAX, Polpharma, AJAX, ін.). Fortune 500s використовує бачення та інновації SemanticForce по багатьом провідним брендам та агентства в 15 країнах. З 2014 року SemanticForce також працює у сфері дезінформаційної розвідки та співпрацює з ЮНІСЕФ, Червоним Хрестом, соціальними мережами на базі SV та урядами.

Social Media DSS BI  на платформі Semanticforce пропонувалася  для реалізації в Управлінні державної охорони України, у адміністрації президента України (у той час Янукович). Пропозиція не була реалізована. У результаті незадовільної  Social CRM команда президента Януковича пропустила соціальний вибух, який скинув його команду з владного Олімпу, ін. Всі знайомі з пропозицією використання Social Media DSS BI на платформі SemanticForce у адміністрації президента України погодилися, що це могло допомогти не допустити соціальний вибух в Україні у 2013-2014 роках, який ймовірно був прелюдією до початку воєнного нападу московської держави на Україну. 

У США у 2010 році було поставлене завдання розробки big data strategy-2010  для кожного міністерства (агенства). У МОУ концепція дослідного використання засобів Business Intelligence+KMS (BIG DATA)-2009 по суті подібна до US big data strategy-2010але менш різноманітна і зі значно дешевшою реалізацією. 

Вірність розробки концепції і програмної реалізації не тільки Business Intelligence+KMS (BIG DATA)-2009 , але й DSS BI-2008 (Business Intelligence+) у підсистемі МОУ підтверджує той факт, що обране базове програмне забезпечення співпадає з програмним забезпеченням-2022 у МОУ США, з урахуванням оновлення версій і забезпечує перехід до cloud computing DSS BI 3.0. Це підтверджено в архітектурі Social Media DSS BI на платформі Semanticforce, ін.). 

Концепції мережево-орієнтованих операцій, змін конкурентних просторів, змін базових наборів правил і спільної еволюції — це не просто теорія. Вони були успішно застосовані в складних умовах з обнадійливими результатами. Так само ці концепції не обмежуються кількома оптимальними обставинами. Рівень злочинності в Нью-Йорку, наприклад, різко знизився завдяки застосуванню цих концепцій.

Ми можемо бути особливими людьми в збройних силах, але ми не особливий випадок. Це була б фальшива гордість, яка не давала б нам вчитися в інших. Майбутнє яскраве і привабливе, але нам ще потрібно вибрати шлях до нього. 

Зміни неминучі. Ми можемо обирати, очолити його, або стати його жертвою. Як сказав Б. Х. Лідделл Харт: «Єдине, що важче, ніж впровадити нову ідею в розум військових, — це вивести стару». 

Зауваження DSS BI group: ймовірно це справедливо для всіх збройних сил й інших силових структур. У ЗС США не самий важкий випадок, тому що там  зібрані кращі  ресурси зі всього світу (інтелектуальні ресурси, фінансові ресурси, ін.) і розвинена культура безкровної трансформації. Досвід показує, що  важче, ніж впровадити нову ідею в розум цивільних чиновників, — це вивести стару у сфері Analytics and Business Intelligence. Це пов`язане, ймовірно, з їх пошуком особистих прибутків та з тим, що реалізація  Analytics and BI приведе до наступного етапу мінімізації корупції серед чиновників.

Примітка: мережево-центрична війна (Network-Centric Warfare) черпає свою силу завдяки міцній мережі добре поінформованих, але географічно розосереджених сил. Сприйнятливими елементами є високопродуктивна інформаційна мережа, доступ до всіх відповідних джерел інформації, охоплення зброї та маневрування з точністю та швидкістю реагування, додаткові процеси командування та управління (C2), включаючи високошвидкісне автоматизоване призначення необхідні ресурси та інтегровані сенсорні сітки, тісно пов’язані в часі зі стрільцями та процесами C2.  Мережецентрична війна застосовна до всіх рівнів війни та сприяє об’єднанню стратегії, операцій і тактики. Це прозоро для місії, розміру та складу сил, а також географії. 

Зауваження DSS BI group: під час hi tech війни московської держави проти українців вказане у попередньому абзаці дуже добре підтвердило використання роутерів Starlink компанії SpaceX Ілона Маска, які начебто спеціально створені для реалізації концепції NCW, (тепер JADC2) у т.ч. з урахуванням комерціоналізації послуг.

Швидкість командування (Speed of Command- це процес, за допомогою якого вищу інформаційну позицію перетворюють на конкурентну перевагу. Вона характеризується рішучою зміною початкових умов, розвитком високих темпів змін і фіксацією успіху при блокуванні альтернативних стратегій противника. Вона розпізнає всі елементи робочої ситуації як частини складної адаптивної екосистеми та досягає глибокого ефекту через вплив тісно пов’язаних подій.

Самосинхронізація (Self-Synchronization)- це здатність добре поінформованої сили організовувати та синхронізувати комплексні бойові дії знизу вгору. Організаційними принципами є єдність зусиль, чітко сформульовані наміри командира та ретельно розроблені правила ведення бойових дій. Самосинхронізація забезпечується високим рівнем знання власних сил, сил противника та всіх відповідних елементів операційної обстановки. Він долає втрату бойової потужності, притаманну синхронізації, спрямованій зверху вниз, характерній для більш традиційної доктрини, і перетворює бій зі ступінчастої функції на високошвидкісний безперервний.


   1. The levee en masse ("масове повстання") - було відходом від попередньої моделі утримання невеликої професійної армії. Франція змогла скористатися змінами в суспільстві від індустріалізації, щоб прийняти майже все доросле чоловіче населення

   2. Виступ на семінарі та 123-й щорічній зустрічі Військово-морського інституту США в Аннаполісі, Аннаполіс, штат Меріленд, 23 квітня 1997 року.

   3. Джеймс Ф. Мур, «Смерть конкуренції: лідерство та стратегія в епоху бізнесу» Екосистеми," HarperBusiness , 1996.

   4. Стівен Б. Шеперд, "Нова економіка: що це насправді означає", Business Week , 17 листопада 1997 р., стор. 38-40.

   5. Майкл Дж. Мандел та ін., "Новий діловий цикл", Business Week , 31 березня 1997 р., стор. 58-68.  

6. W. Brian Arthur, "Increasing Returns and the New World of Business", Harvard Business Review , July-August 1996, pp. 100-109; Механізми самопідсилення в економіці: економіка як складна система, що розвивається (Addison-Wesley, 1988), стор. 9-31.

   7. Роберт X. Крінгелі, «Випадкові імперії», HarperBusiness , 1992, стор. 139-158.

   8. Емі Кортез, «Ось і інтранет», Business Week , 12 лютого 1996 р., стор. 76-84.

   9. Бад Тріббл та ін., «Обчислення JavaTM на підприємстві: що це означає для генерального менеджера та ІТ-директора», Sun Microsystems, Inc., офіційний документ.

  10. Джордж Ґілдер, «Закон і спадщина Меткалфа», Forbes ASAP, 13 вересня 1993 року. повернутися до статті

  11. Айра Сагер, «Погляд від IBM», Business Week , 30 листопада 1995 року.

  12. Technology and the Electronic Company," IEEE Spectrum, лютий 1997 р.

  13. Філіп Л. Цвейг та ін., "'Beyond Bean Counting", Business Week , 18 жовтня 1996 р.

  14. Див. «The Emerging Joint Strategy for Information Superiority», Joint Staff J-6, інформаційний брифінг на www.dtic.mil/JCS/J6.

  15. «Можливість кооперативного залучення», Технічний збірник APL Джона Хопкінса 16, 4 (1995): 377-96.

  16. Приклад розроблено полковником Фредом П. Стайном, США (у відставці).

   1. The levee en masse was a shift from the previous model of maintaining a small professional army. France was able to take advantage of the changes in society from industrialization to take nearly the entire adult male population to war, transforming the nature of armed conflict during the Napoleonic era. back to article

Вміст Digital Proceedings став можливим завдяки подарунку від CAPT Роджера Екмана, USN (у відставці)


Додаткова до статті інформація

У cтаттs №1 (січень 1998 р.) про походження і майбутнє мережевоцентричних (мережеорієнтовних) бойових дій (Network-Centric Warfare - Its Origin and Future) є два співатори, військовий Віце Адмірал Arthur K. Cebrowski (ВМС США) та John H. Garstka. Цікаво, що вони обоє є американцями польського походження. 

Про першого співавтора статті "Мережецентрична війна - її походження та майбутнє" (Артур К. Цебровскі)

Віце-адмірал Артур Карл Себровскі (13 серпня 1942 — 12 листопада 2005) — адмірал ВМС США. Він також працював з жовтня 2001 року по січень 2005 року директором Управління трансформації збройних сил у Міністерстві оборони США. На цій посаді він відповідав за підтримку, координацію та пришвидшення трансформації армії Сполучених Штатів.

Цебровський народився в Пассейку, штат Нью-Джерсі, в польсько-американській родині. У 1964 році він закінчив Університет Вілланова , отримав ступінь магістра з управління комп’ютерними системами у Військово-морській аспірантурі та навчався у Військово-морському коледжі. У 1964 році вступив на флот через Корпус підготовки офіцерів запасу. 

Цебровскі був військово-морським авіатором і командував 41-ю винищувальною ескадрильєю і 8-м авіаносним авіакрилом . Він командував десантним кораблем USS Guam , авіаносцем USS Midway та бойовою групою USS America. У грудні 1993 року, як контр-адмірал (RADM (L)), він командував Шостою авіаносною групою (Середземне море - Індійський океан (Сомалі), ін.).

Мав бойовий досвід у В'єтнамі та у операції "Буря в пустелі" . Його спільні завдання включали службу на посаді директора командування, управління, зв’язку та комп’ютерів (J-6) Об’єднаного штабу (Director, Command, Control, Communications and Computers (J-6), Joint Staff.).

Адмірал Цебровскі пішов у відставку 1 жовтня 2001 року, маючи понад 37 років служби, після того, як служив президентом військово-морського коледжу в Ньюпорті, Род-Айленд .

Офіс трансформації сили 

Міністр оборони закликав до створення Управління з трансформації збройних сил на підтримку широкого мандата президента Джорджа Буша щодо трансформації військового потенціалу країни. Трансформація мала на меті кинути виклик статус-кво за допомогою нових концепцій американської оборони, щоб забезпечити переважну й постійну конкурентну перевагу для американських військових на наступні десятиліття. Себрівський був призначений міністром оборони Дональдом Рамсфелдом з 29 жовтня 2001 року, підпорядковуючись безпосередньо міністру та заступнику міністра оборони.

Будучи директором відділу трансформації збройних сил, адмірал Цебровскі працював над тим, щоб пов’язати трансформацію зі стратегічними функціями, оцінював зусилля військових відомств із трансформації та сприяв синергії, рекомендуючи кроки для інтеграції поточної діяльності з трансформації. Серед своїх основних обов’язків адмірал Цебровскі контролював службу та програми спільних експериментів і давав політичні рекомендації міністру та заступнику міністра оборони.

Віце-адмірал Цебровскі помер 12 листопада 2005 року у віці 63 років. Його поховали на Арлінгтонському національному кладовищі 9 січня 2006 року [4] .

У Вікіпедії є стаття про Vice Admiral (ret.) Arthur Karl Cebrowski на англійській, японській і білоруській мовах. 

Найбільшим досягненням Артура Цебровскі, ймовірно, є досягнення у сфері системної інженерії у ЗС США: запуск процесу трансформації ЗС США на основі NCW.

Про другого співавтора статті "Мережецентрична війна - її походження та майбутнє" (Джон Гарстка)

Джон Гарстка у віці 82 роки у 2014 році був почесним професором бухгалтерського обліку в College of Business Administration (CBA) у Loyola Marymount University (LMU)

Джон приєднався до LMU у 1980 році в бухгалтерському відділі CBA і був ад’юнкт-професором, коли він вийшов на пенсію в 1995 році. До того, як прийти в LMU, він 24 роки служив у ВПС США, піднявшись до звання підполковника. Протягом цього часу він був командиром загону ROTC (Корпус підготовки офіцерів запасу) ВПС на кампусі.

Джон і його дружина Полін продемонстрували свою прихильність майбутнім поколінням студентів LMU, заснувавши стипендію ROTC Air Force Джона А. Гарстки та стипендію бухгалтера Джона А. Гарстки. Він також був президентом Асоціації спадщини викладачів і співробітників на пенсії та головував на щомісячних зустрічах в Університетській залі Польського історичного товариства. "Джон не був випускником LMU, але в усіх відношеннях був прикладом того, що представляє наш університет», — сказав професор бухгалтерського обліку Джордж Дасаро. «Він був людиною для Бога і людиною для всіх, хто потребував його допомоги». Джон мав п’ятеро дітей і 16 онуків.


Про David S. Alberts (співавтор книги Network Centric Warfare: Developing and Leveraging Information Superiority. David S. Alberts, John J. Garstka, Frederick, P. Stein (Мережецентрична війна: розвиток і використання інформаційної переваги. Девід С. Альбертс, Джон Дж. Гарстка , Фредерік П. Стайн. 01 травня 1999 року)

David S. Alberts, Девід Стівен Альбертс (народився в 1942 році) — колишній американський директор з досліджень офісу помічника міністра оборони США з питань інтеграції мереж та інформації (NII).

Девід С. Альбертс навчався в Міському коледжі Нью-Йорка, де отримав ступінь бакалавра мистецтв зі статистики в 1964 році. Він отримав ступінь магістра в 1966 році та ступінь доктора з дослідження операцій в Університеті Пенсільванії в 1968 році .

Він був директором Advanced Concepts, Technologies, and Information Strategies; deputy director of the Institute for National Strategic Studies, and the executive agent for Department of Defense Command and Control Research Program. Це включало відповідальність за Center for Advanced Concepts and Technology and the School of Information Warfare and Strategy at the National Defense University.

Доктор Альбертс головував на численних міжнародних і національних конференціях і симпозіумах, а також був автором або співавтором багатьох публікацій, деякі з яких включені до навчальних посібників, наданих IEEE та іншими професійними товариствами. Він працював у ряді професійних товариств і брав участь у AIAA, MORS, TIMS, AFCEA та ORSA. На місцевому рівні Альбертс працював помічником комісара New York City Police Department.

Нагороди включали у тому числі нагороду Міністра оборони за видатну державну службу, першу нагороду у сфері мережево-орієнтованої війни - за найкращий внесок у теорію NCW, яку вручає Institute for Defense and Government Advancement.

Він є президентом  International Command and Control Institute (IC2I), некомерційної організації, яка займається забезпеченням доступу дослідників до літератури, створеної та натхненної Department of Defense Command and Control Research Program. Він також є старшим науковим співробітником  Institute for Defense Analyses, науково-дослідного центру, який фінансується федеральним бюджетом. Його нинішнє дослідження зосереджено на взаємозв’язках і взаємозалежностях між підходами до C2 and Governance, комбінованих network characteristics and performance, automation and autonomy, and cyber.


Щодо перекладу статті "Мережецентрична війна - її походження та майбутнє"

Вперше переклад цієї статті виконаний на початку 2000-х років і використаний для обрання та удосконалення, адаптації, розробки концепції, технології, інфраструктури, програмних засобів, практик застосування DSS BI (Decision Support System/Business Intelligence) для автоматизації корпоративної інформаційно-аналітичної роботи з елементами мереже-центричного управління виконавчими системами - на основі додаткової концепції мереже-центричного ергатичного (людино-машинного) організму (NEO - Network Ergatic Organizm, Nerwork-centric Ergatic Organizm). 

Програмне забезпечення DSS BI-2008 забезпечувало виконання клієнт-серверних функцій ієрархічно-синергетичною системою Business Intelligence другого покоління, яка включала в себе програмні засоби з такими функціями: OLAP+, ETL+, Data Mining+, Text Mining+, Dashboards+, Scorecards+, Knowledge Management system+, Expert system (program agents)+, ets. Знак "+" позначає наявність верифікованих удосконалень базових концепцій і програмних реалізацій, у тому числі наявність програмних функцій віддаленого управління різного типу виконавчими людино-машинними і беспілотними пристроями різного типу. Не рекомендовано використовувати BI 3.0/Cloud Computing у зв'язку із кібер небезпекою, проте така можливість була передбачена для реалізації певних додатків, що було показано в концепції, архітектурі і у програмній реалізації  Social Media DSS BI на платформі SemanticForce, ін. 

Це фактично запустило спроби подібних процесів трансформації ЗС провідних країн світу. Проте, в Україні ці процеси заблокували, загальмували чи спотворили: 

  • ворожі сексоти і агенти впливу (у підсумку нанесли і наносять мега збитки для обох держав); 
  • незадовільне фінансування ЗСУ; 
  • незадовільне фінансування науки й ІТ; 
  • незадовільне фінансування офіцерів ЗСУ (у десятки раз менше ніж в США). 

Першопричина недоліків в Україні - ухиляння від сплати податків в особливо великих розмірах і витікаюча система недоліків у бізнесі, державних органах, в силових структурах України.


Коментарі

Krukovsky каже…
ЦИТАТА. Часто в минулому військові організації були піонерами як у розробці технології, так і в її застосуванні. Сьогодні такого немає. Великі досягнення в ІТ зумовлені насамперед потребами комерційного сектора. Крім того, ІТ комерційно застосовуються таким чином, що трансформує бізнес у всьому світі. Метою цієї книги є опис концепції мережевих бойових дій війни; пояснити, як вона втілює характеристики інформаційної доби; визначити проблеми, пов’язані з перетворенням цієї концепції на реальні оперативні можливості; і запропонувати розумний підхід до вирішення цих проблем.
Krukovsky каже…
ЦИТАТА. Виникаючи внаслідок фундаментальних змін в американському суспільстві та бізнесі, військові операції все більше використовуватимуть досягнення та переваги інформаційних технологій.
Тут, наприкінці тисячоліття, ми переходимо до нової ери війни. Суспільство змінилося. Основна економіка та технології змінилися. Американський бізнес змінився. Ми повинні бути здивовані та шоковані, якби цього не зробили американські військові.
Krukovsky каже…
Дві попередні цитати - це відповідь тим людям, які звинувачували мене у 2005...2010 роках у спробах перенести інформаційно-аналітичні технології бізнесу (Business Intelligence+) у сферу підсистем РНБОУ. Ці люди гальмували розвиток BI+ (ABI+) у підсистемах РНБОУ і деякі з них роблять це до теперішнього часу, на жаль - нанесли значну шкоду. Невже це буде продовжуватися далі?

Популярні дописи з цього блогу

Недоліки статей Вікіпедії, які варто подолати для підвищення довіри до неї (21.05.23 виправлена дезінформація хакера)

Часто вікі-статті пишуть "всі кому не лінь" під чудернадськими нікнеймами ("легендами прикриття"), а потім правлять також "всі кому не лінь", через який завгодно час. Досвідчені вікі-ігромани у Вікіпедії є авторами кількох сотень чи тисяч вікі-статей та авторами кількох десятків тисяч вікі-правок чужих статей (це не описка), див. ст. Вікіпедія - це "енциклопедія" без довіри?  (гіперпосилання виправлено 20.05.2023 р. після заміни хакером) Найчастіше доповнення вікі-статей здійснюють кластери вікі- ігроманів  з числа вікі-патрульних та вікі-адміністраторів Вікіпедії, які для самореклами і вікі-рейтингу намагаються "відмітися" у максимальній кількості вікі-статей, ін., див. для прикладу:   Вікіпедія: патрульні  (patroller), Вікіпедія: рейтинг .  Є випадки, коли кластери вікі-ігроманів редагували тексти і посилання у статтях більше ніж 8 років, проте жоден з них не помічав елементарні принципові семантичні помилки першого ...

OSINT (Розвідка відкритих джерел) в екосистемі зв`язаних термінів

OSINT - Open Sourse Intelligence Цей ескіз статті, за винятком інформації про "російсько-українську війну" (гібридну воєнну агресію РФ проти України з 2013 року) початково написаний як фрагмент повної статті про OSINT у січні 2019 року у зв`язку із тим, що раніше створена сторінка про OSINT у Вікіпедії базувалася на джерелах російського походження, хоча сам термін і технологія мають англомовне походження. Ймовірно, даний текст і  джерела у Вікіпедії буде змінено і викривлено,  як і по багатьом іншим інформаційним hi-tech.  Далі визначення OSINT, синтезоване на основі англомовних джерел і власних досліджень:  Розвідка відкритих джерел (англ. Open source intelligence, OSINT) — концепція,  методологія і  технологія   добування з відкритих джерел  військової, політичної, економічної та іншої безпекової інформації  і використання її  для підтримки прийняття рішень у сфері національної оборони і безпеки. Добування інформації здійсню...

Концепція Ноосфери та мережеві ергатичні організми, мережево-центричні системи і війни, Інтернет речей (уточнено 06.12.19)

Ноосфе́ра (грец. νόος — «розум» і σφαῖρα — «сфера») — сфера розуму; сфера взаємодії суспільства та природи, у межах якої розумна людська діяльність стає визначальним фактором розвитку. У 1944 році сформований Зако́н Ноосфе́ри Верна́дського — положення про перетворення Біосфери, згідно з яким на сучасному рівні розвитку вона неминуче перетворюється в Ноосферу, тобто в сферу, де найважливішу роль в розвитку природи відіграє розум людини.  Як зазначив В.І. Вернадський відповідний термін було введено французьким математиком та філософом Е. Ле Руа разом з його другом Тейяром де Шарденом після їх детального знайомства з вченням Вернадського про біосферу під час його лекцій у Парижі в 1923 р. При цьому Ле Руа визначав ноосферу як сучасну стадію, що її геологічно переживає біосфера. Початок Ноосфери доцільно визначити з того часу, коли розумові дії людей досягли за силою впливу на геосферу і біосферу потужності «геологічної сили» - це явно сталося не пізніше ніж після побудови...