Перейти до основного вмісту

Виключна економічна зона України - міжнародне право і використання безпілотних засобів для звільнення від окупантів

На схематичній карті показані Виключна економічна (морська) зона (ВЕЗ) України, у т.ч. окупована Росією, а також ВЕЗ Румунії, Болгарії, Туреччини, Грузії. Не показані територіальні моря (ТМ) цих держав - 12 морських миль тобто 19,3 км від берегової лінії. Також не показані ВЕЗ і ТМ Грузії, захоплені Росією. Джерело даних - сайт "Воєнна партія", стаття: "Кримський півострів+ це плюс територіальне море України і виключна економічна зона України".

Виключні морські економічні зони України, Турції, Румунії, Болгарії, Росії, Грузії – у Чорному морі і у Азовському морі окуповані Росією в Україні


Згідно зі Статутом ООН, держави мають право на самооборону у випадку збройного нападу, а також можуть захищати свої територіальні води, виключну економічну зону і ресурси, які є частиною економічної суверенності.   


1.Особливості ВЕЗ і ТМ України у Чорному та Азовському морях. ВЕЗ простягається у загальному випадку на 200 морських миль від узбережжя, де прибережна держава має суверенне право на використання природних ресурсів і ведення економічної діяльності - згідно з Конвенцією ООН з морського права. Якщо відстань між узбережжями двох держав менше 400 морських миль, то межі ВЕЗ встановлюються як рівновіддалена «серединна  лінія». Тому у Чорному морі територіальне море і виключна економічна зона України є в межах ~84 морських милі (~140 км) від узбережжя Туреччини.  
      Росія захопила виключну економічну зону і територіальні моря України - нахабно безумно порушує суверенітет України, Конвенцію ООН з морського права. Тому українці в Україні і за кордоном мають  законні підстави для застосування воєнних заходів до порушників і окупантів ВЕЗ і ТМ України.

2. Припинення потоку товарів з окупованих територій України і поставок в РФ озброєння, військової техніки і їх елементів через ВЕЗ і ТМ України. Україна згідно міжнародного права має право зупиняти переміщення ресурсів з її окупованих територій і має право блокувати поставки військової техніки РФ. Один з найбільш ефективних шляхів припинення окупації і порушень ВЕЗ і ТМ України - це використання безпілотних засобів (далі - безпілотників).

3. Використання допомоги міжнародної спільноти для  дотримання міжнародних прав України. Україна може апелювати до міжнародної спільноти з проханням про підтримку у блокуванні поставок військової техніки і зупинці переміщення незаконно вивезених у неї ресурсів, звертаючи увагу на порушення міжнародного права. Це може включати заклики до розширення санкцій проти Росії або прохання про допомогу з контролю за водними шляхами, ін.

  • Використання безпілотників для моніторингу та фізичного, радіоелектронного, оптичного, акустичного впливу, ін. Безперервний масований вплив на окупантів і порушників різноманітними безпілотниками.
  • Руйнування безпілотниками наземної інфраструктури, яка підтримує дії окупантів і порушників.
  • Використання безпілотників надводного, повітряного і підводного базування і застосування.
  • Використання безпілотників різної потужності для різних цілей, з бойовими частинами орієнтовно від 5 кг до 10 тонн.
  • Використання безпілотників різної складності і вартості.
  • Розвиток і використання роїв безпілотників.
  • Використання безпілотників згідно адаптованих принципів Мереже-центричних бойових дій (Network Centric Warfare) на основі використання Мережевих ергатичних (людино-машинних) організмів (Network Ergatic Organism – NEO), у т.ч. з управлінням з будь-якої точки світу. Людино-центричний підхід до збереження життя свого персоналу.
  • Безперервне навчально-бойове та науково-інженерне удосконалення безпілотних і засобів.
  • Відродження і розвиток наземно-космічних систем в Україні, запуск у космос з літаків ракет із супутниками Землі – для підтримки управління безпілотниками.
  • Числовий і лінгвістичний аналіз застосування безпілотних  засобів  – за допомогою засобів Business Analytics/Business Intelligence (DSS BI analytics).
  • Забезпечення захисту резерву безпілотних і засобів від ураження ядерною зброєю, від захоплення противником у разі окупації.
  •  Обладнання існуючих кораблів і катерів, а також тих що будуються (корвет типу Ада у Туреччині, ін.) засобами транспортування  і застосування безпілотників різного типу.
  • Використання співробітництва з країнами-партнерами, насамперед це США, Канада, Великобританія, Франція, Німеччина, Нідерланди, Італія, країни Балтії, Польща, Австралія, Японія, Південна Корея, Румунія, Туреччина, Болгарія, інші країни Євросоюзу і НАТО; розширяти коло країн, які підтримують справедливу боротьбу українців з метою повернення територій, які окуповані Росією.
  • Недопущення порушення безпілотниками України міжнародно визнаних правил щодо Виключної економічної зони і Територіального моря сусідніх Румунії, Болгарії, Туреччини.
  • Допущення Україною ВМС і ВПС країн партнерів до надводного, підводного і повітряного простору Виключної  економічної зони України і її Територіального моря. Насамперед для надання допомоги у недопущенні вивозу награбованих російськими окупантами матеріальних цінностей з України, у недопущенні постачання озброєння і військової техніки російським окупантам; у підтримці експорту морем вирощеного Україною урожаю та виготовленої промислової продукції, ін.
  • Залучення передових бізнес структур для створення і розвитку безпілотних систем.
  • Активне висвітлення у ЗМІ, у соціальних медіа, насамперед,  у відео,- припинення безпілотними системами України незаконних дій окупантів та інших порушників.
  • Принципи застосування безпілотників для звільнення Виключної економічної зони і Територіального моря України у Чорному і Азовському морях від окупантів і порушників підлягають уточненню і розвитку.

Почалася ера мережевих ергатичних (людино-машинних) організмів (Age of Network Ergatic Organism) на основі безпілотних систем повітряного, морського, підводного, наземного і космічного базування та впливу. Див. сайт Business Intelligence + KMS - концепція, технологія і засоби підтримки рішень не тривіальними знаннями з первинних даних (https://dss-bi.com.ua/index.files/BI_Army.htm)

5. Доцільно включити підрозділи безпілотників спеціального призначення до штату таких державних структур: 
  • Служба безпеки України - в Україні і за кордоном.
  • Служба зовнішньої розвідки України - в Україні і за кордоном.
  • Головне управління розвідки - в ЗСУ і в МОУ, в Україні і за кордоном.
  • Сили безпілотних систем ЗСУ - в Україні і на базах підготовки за кордоном.
  • Сили спеціальних операцій ЗСУ - в Україні і на базах підготовки за кордоном.
  • Корабельний склад ВМСУ як носії безпілотних засобів і як безпілотні засоби - в Україні і за кордоном.
  • Морська піхота ЗСУ - в Україні і на базах підготовки за кордоном.
  • Десантно-штурмові війська ЗС України - окремо в Україні і на базах підготовки за кордоном.
  • ВПС ЗСУ окремо - в Україні і на базах підготовки за кордоном.
  • ППО ЗСУ окремо на суші зі сторони моря, у повітрі над морем, на морі і можливо з базуванням під водою подібно до підводних лодок з балістичними ракетами.
  • Спеціальні підрозділи Сил територіальної оборони ЗС України.
  • Державна прикордонна служба України (Морська охорона) - окремо в Україні і на базах ремонту за кордоном.
  • Спеціальні підрозділи Національної гвардії України - окремо в Україні і на базах підготовки за кордоном.
  • Науково-дослідні й інженерні підрозділи вищих закладів освіти та наукових установ державних силових організацій (ЗСУ, ГУР, СБУ, ДПСУ, НГУ, ін.).
  • Науково-дослідні й інженерні підрозділи цивільних державних і приватних закладів вищої освіти та наукових установ.
  • Окремі специфічні державні підрозділи Кабінету міністрів України для захисту економічних інтересів держави (частина портових служб з кораблями окремо, ін.).
  • Настала  Ера мережевих ергатичних організмів (NEO age, Network Ergatic Orgainism age) на основі безпілотних систем повітряного, морського і наземного базування та застосування, що в Україні започатковано на сучасному рівні у 2008...2011 роках і раніше. Необхідно негайно розширити перелік державних структур України для активної розробки і застосування Концепцій, Технологій, Сил і Засобів  безпілотних систем на принципах Мережевих ергатичних організмів.

  
   6. У штатному розкладі всіх вказаних державних організацій створити штатні Навчально-бойові науково-інженерні підрозділи для розробки і реалізації технологій застосування сил і засобів на основі безпілотних систем на принципах мережевих ергатичних (людино-машинних) організмів наземного, морського, річкового, повітряного запуску і застосування  у воєнний і у післявоєнний час. 
    Включення підрозділів безпілотників до штатного розкладу вказаних державних структур дозволить забезпечити їх розвиток і фінансування, підтримку у готовності до дій,  ін. 

7. Щодо періоду підготовки сил і засобів і причин затримки які необхідно усунути. Підготовка і застосування безпілотних сил і засобів для звільнення виключної (морської) економічної зони і територіального моря України триває з 2022 року, після початку повномасштабного воєнного вторгнення Росії в Україну, хоча Кримський півострів України, її відповідна виключна економічна зона й територіальне море захоплені Росією ще у 2014 році (див. "вишки Бойко", ін.). Дональд Трамп не виконав зобов'язання США згідно Будапештського меморандуму, не  припинив російську війну за 5 років свого першого президенства, що привело до розширення російської війни у 2022 році. 
    Автору відомо, що розробка і застосування морських безпілотних систем в Україні здійснена  з 2022 року із запізненням більше ніж на 15 років після поданих і частково прийнятих у письмовому вигляді пропозицій початкового рівня щодо створення NEO, у тому числі для моря з 2008 року.
   Головними причинами затримок, тривалого періоду створення і розвитку безпілотних систем в Україні було і у певній мірі є незадовільне державне фінансування у результаті несплати податків бізнесом у результаті корумпованості контролюючих органів (податкова служба, митна служба, патрульна поліція, національна поліція, муніципальні інспекції, СБУ, ін.); бюрократія і різноманітна російська агентура в СБУ, в  Укроборонпромі, в РНБОУ, серед воєнних наукових чиновників;  складність у сприйнятті hi tech частиною керівників державних структур і відповідного персоналу та їх небажання перебудовувати звичну просту діяльність - ці недоліки необхідно припинити.

8.  Потребує змін Закон України  "Про виключну (морську) економічну зону України" 23.03.2023 стосовно моніторингу і активного впливу на порушників ВЕЗ України у воєнний і у післявоєнний час - шляхом внесення змін до Закону і підзаконних актів про активне застосування безпілотних засобів (на основі принципів мережевих  ергатичних організмів) проти окупантів і порушників. У найближчий час необхідно змінити документи Кабінету міністрів України -   внести зміни про застосування безпілотних засобів проти суден-порушників ВЕЗ України:
  • при переслідуванні з метою затримання судна-порушника і подальшого притягнення порушника до відповідальності (ст.19 Закону). 
  • проти суден, що порушують законодавство України про її виключну (морську) економічну зону, у відповідь на застосування ними сили, а також в інших виняткових випадках (ст.20 Закону);
  • ін.

ЗАГАЛЬНИЙ ВИСНОВОК

Безумство путінського режиму управління в Росії полягає у  нерозумінні того, що у hitech 21-му столітті, коли "світ став плоским", українці в Україні і за кордоном не дозволять Росії безкарно використовувати Виключну економічну зону і Територіальне море України. У кінцевому результаті це приведе до великих втрат України і до розвалу Росії. Росія повинна негайно покинути захоплені території України - для загального блага.


Додатково про окуповані Росією морські зони України (Виключну економічну зону, ін.) див. статтю Розблокування українських портів та свобода судноплавства в Чорному морі: політико-дипломатичний вимір ГО Центр глобалістики „Стратегія ХХІ” 


P.S.

Див. далі деякі статті з Закону  "Про виключну (морську) економічну зону України" 23.03.2023

Стаття 19. Право на переслідування

За наявності достатніх підстав вважати, що яке-небудь іноземне судно порушило вимоги цього Закону або інших відповідних законодавчих актів України і при цьому намагається зникнути, право на переслідування з метою затримання судна і подальшого притягнення порушника до відповідальності здійснюється у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Переслідування має розпочинатися у момент перебування судна-порушника або однієї з його шлюпок у межах виключної (морської) економічної зони України після сигналу "зупинитися" і припинятись, як тільки переслідуване судно увійде у територіальні води своєї країни або будь-якої третьої держави.

Стаття 20. Припинення правопорушень і затримання порушників законодавства про виключну (морську) економічну зону України

Проти суден, що порушують законодавство України про її виключну (морську) економічну зону, у відповідь на застосування ними сили, а також в інших виняткових випадках вживаються зумовлені обставинами заходи, необхідні для припинення порушення та затримання порушників, у порядку, що встановлюється Кабінетом Міністрів України.

У разі арешту або затримання іноземного судна відповідні компетентні органи негайно повідомляють державу прапора про вжиті заходи і про застосовані санкції. Затримане судно і його екіпаж негайно звільняються після внесення забезпечення в розумному розмірі.

Стаття 21. Відповідальність за порушення законодавства про виключну (морську) економічну зону України

Громадяни України, іноземці та особи без громадянства за порушення законодавства про виключну (морську) економічну зону України несуть дисциплінарну, цивільно-правову, адміністративну або кримінальну відповідальність, встановлену законодавчими актами України.

Юридичні особи за порушення законодавства про виключну (морську) економічну зону України несуть відповідальність, встановлену статтями 22-26 цього Закону.

Притягнення порушників до відповідальності згідно з цим Законом не звільняє їх від обов'язку відшкодувати відповідно до чинного законодавства України шкоду, завдану внаслідок порушення живим чи іншим ресурсам виключної (морської) економічної зони України.

Стаття 22. Незаконна промислова діяльність

Незаконна розвідка чи розробка природних ресурсів виключної (морської) економічної зони України, а так само створення штучних островів, будівництво установок і споруд, встановлення навколо них зон безпеки без дозволу спеціально уповноваженого органу України -

тягне за собою накладення штрафу від чотирьохсот сорока до тисячі чотирьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або конфіскацію засобів і знарядь, із застосуванням яких вчинено порушення.

Ті ж дії, якщо вони вчинені повторно протягом року або призвели до аварії, загибелі суден, втрати майна чи значного забруднення морського середовища, -

тягнуть за собою накладення штрафу від тисячі чотирьохсот до чотирьох тисяч чотирьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією засобів і знарядь, із застосуванням яких вчинено порушення, або без такої.

...

Стаття 31-1. Посилення охорони суверенних прав України у виключній (морській) економічній зоні

У разі реальної загрози перешкоджання здійсненню Україною суверенних прав у її виключній (морській) економічній зоні з боку іноземної держави або групи держав для вжиття невідкладних заходів або для посилення спроможностей Державної прикордонної служби України щодо стабілізації та нормалізації обстановки у виключній (морській) економічній зоні України, запобігання виникненню кризових ситуацій воєнного характеру, нейтралізації та ліквідації реальної загрози здійснення збройних та інших провокацій можуть залучатися військові частини і підрозділи Збройних Сил України шляхом передачі їх в оперативне підпорядкування відповідних органів Державної прикордонної служби України.

Залучення військових частин і підрозділів Збройних Сил України до здійснення заходів з посилення охорони суверенних прав України в її виключній (морській) економічній зоні здійснюється за рішенням Головнокомандувача Збройних Сил України, прийнятим на підставі пропозицій Міністра внутрішніх справ України, відповідно до плану, завчасно розробленого центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони державного кордону України, спільно з визначеними Головнокомандувачем Збройних Сил України органами військового управління Збройних Сил України.

Військові частини і підрозділи Збройних Сил України не можуть залучатися до здійснення провадження у справах про правопорушення та оперативно-розшукової діяльності.

У разі залучення до здійснення заходів з посилення охорони суверенних прав України у її виключній (морській) економічній зоні на військовослужбовців Збройних Сил України покладаються обов’язки, передбачені пунктом 22 статті 19 Закону України "Про Державну прикордонну службу України", та поширюються права, передбачені пунктами 20-2225-2836384849 (крім права використовувати та застосовувати технічні засоби прикордонного контролю) частини першої статті 20 Закону України "Про Державну прикордонну службу України", статтями 1920 цього Закону.

...

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Недоліки статей Вікіпедії, які варто подолати для підвищення довіри до неї (21.05.23 виправлена дезінформація хакера)

Часто вікі-статті пишуть "всі кому не лінь" під чудернадськими нікнеймами ("легендами прикриття"), а потім правлять також "всі кому не лінь", через який завгодно час. Досвідчені вікі-ігромани у Вікіпедії є авторами кількох сотень чи тисяч вікі-статей та авторами кількох десятків тисяч вікі-правок чужих статей (це не описка), див. ст. Вікіпедія - це "енциклопедія" без довіри?  (гіперпосилання виправлено 20.05.2023 р. після заміни хакером) Найчастіше доповнення вікі-статей здійснюють кластери вікі- ігроманів  з числа вікі-патрульних та вікі-адміністраторів Вікіпедії, які для самореклами і вікі-рейтингу намагаються "відмітися" у максимальній кількості вікі-статей, ін., див. для прикладу:   Вікіпедія: патрульні  (patroller), Вікіпедія: рейтинг .  Є випадки, коли кластери вікі-ігроманів редагували тексти і посилання у статтях більше ніж 8 років, проте жоден з них не помічав елементарні принципові семантичні помилки першого

OSINT (Розвідка відкритих джерел) в екосистемі зв`язаних термінів

OSINT - Open Sourse Intelligence Цей ескіз статті, за винятком інформації про "російсько-українську війну" (гібридну воєнну агресію РФ проти України з 2013 року) початково написаний як фрагмент повної статті про OSINT у січні 2019 року у зв`язку із тим, що раніше створена сторінка про OSINT у Вікіпедії базувалася на джерелах російського походження, хоча сам термін і технологія мають англомовне походження. Ймовірно, даний текст і  джерела у Вікіпедії буде змінено і викривлено,  як і по багатьом іншим інформаційним hi-tech.  Далі визначення OSINT, синтезоване на основі англомовних джерел і власних досліджень:  Розвідка відкритих джерел (англ. Open source intelligence, OSINT) — концепція,  методологія і  технологія   добування з відкритих джерел  військової, політичної, економічної та іншої безпекової інформації  і використання її  для підтримки прийняття рішень у сфері національної оборони і безпеки. Добування інформації здійснюється без порушення законодавства. OSIN

Концепція Ноосфери та мережеві ергатичні організми, мережево-центричні системи і війни, Інтернет речей (уточнено 06.12.19)

Ноосфе́ра (грец. νόος — «розум» і σφαῖρα — «сфера») — сфера розуму; сфера взаємодії суспільства та природи, у межах якої розумна людська діяльність стає визначальним фактором розвитку. У 1944 році сформований Зако́н Ноосфе́ри Верна́дського — положення про перетворення Біосфери, згідно з яким на сучасному рівні розвитку вона неминуче перетворюється в Ноосферу, тобто в сферу, де найважливішу роль в розвитку природи відіграє розум людини.  Як зазначив В.І. Вернадський відповідний термін було введено французьким математиком та філософом Е. Ле Руа разом з його другом Тейяром де Шарденом після їх детального знайомства з вченням Вернадського про біосферу під час його лекцій у Парижі в 1923 р. При цьому Ле Руа визначав ноосферу як сучасну стадію, що її геологічно переживає біосфера. Початок Ноосфери доцільно визначити з того часу, коли розумові дії людей досягли за силою впливу на геосферу і біосферу потужності «геологічної сили» - це явно сталося не пізніше ніж після побудови  Суець