Перейти до основного вмісту

Принципи використання дронів для звільнення від порушників морських зон України (згідно UNCLOS)

Використання дронів для захисту морських прав України UNCLOS

21+ принцип використання дронів для звільнення від порушників морських зон України (згідно UNCLOS)

Використання безпілотних (роботизованих) засобів є ключовим елементом деокупації морських зон України. Наведені принципи формують стратегічну рамку їх застосування і відповідають Конвенції ООН з морського права (UNCLOS). Перераховані принципи підлягають уточненню, розвитку та розширенню для застосування в інших сферах оборони України.

  • Неперервне масоване застосування безпілотників для моніторингу та фізичного, радіоелектронного, оптичного, акустичного активного пливу на окупантів та нарушників. Це може досягатися за рахунок застосування різноманітних безпілотників різними державними структурами.
  • Руйнування безпілотниками наземної інфраструктури, яка підтримує дії окупантів та порушників.
  • Використання безпілотників різної складності та вартості, з різними типами управління (радіо, оптоволоконне, GPS, інерційна навігація).
  • Використання безпілотників різної потужності для різних цілей з корисним навантаженням орієнтовно від 2 кг до 10 тон
  • Використання безпілотників надводного, підводного, повітряного, наземного базування та застосування.
  • Використання простих та складних елементів штучного інтелекту для автономного та мережевого управління безпілотниками та роями безпілотників.
  • Обов'язкове використання дешевих безпілотників як хибних цілей.
  • Активне використання безпілотних (роботизованих) транспортних кораблів, літаків, гелікоптерів, ракет, підводних човнів щодо відносної дальності дії для доставки виконавчих роботизованих засобів з меншою дальністю дії в зону застосування, в тому числі до Далекого сходу, ін.
  • Обладнання існуючих кораблів та катерів ВМС України, а також тих що будуються (корвет типу "Ада" для України в Турції, ін.) засобами транспортування та застосування безпілотників різного типу.
  • Використання безпілотників згідно з адаптованими принципами Сетево-центричних бойових дій (Network Centric Warfare) та Сетевих ергатичних (людино-машинних) організмів (Network Ergatic Organism – NEO) з управлінням з будь-якої точки світу.
  • Людино-центричний підхід до збереження життя свого персоналу.
  • Використання максимального кола державних структур України для транспортування та використання виконавчих роботизованих засобів для припинення діяльності окупантів та інших нарушників.
  • Неперервне навчально-практичне та науково-інженерне удосконалення безпілотників.
  • Відродження космічних систем в Україні, запуску в космос із літаків ракет зі спутниками Землі для підтримки безпілотників.
  • Наявність засобів спасіння чи утилізації своїх безпілотників у разі несправності. Захист безпілотників від захоплення та несанкціонованого використання. Забезпечення безпеки інформації.
  • Розглядати судна з відключеними транспордерами (передавачами-відповідачами для ідентифікації) у морських зонах України у Чорному та Азовському морях як судна-нарушники та застосовувати безпілотні роботизовані засоби для припинення їх порушень.
  • Створення резерву безпілотників, захищених від ураження ядерною зброєю та захоплення в разі окупації. Цей резерв повинен забезпечити альтернативну відповідь на загрози ядерним оружням.
  • Активне залучення бізнесу з України та країн-партнерів для створення, постачання та розвитку безпілотників та їх носіїв для підтримки деокупації України.
  • Активне висвітлення у соціальних медіа, насамперед, у відео,- прикладів припинення безпілотниками України незаконних дій окупантів та інших порушників.
  • Недопущення незаконних дій безпілотників України у ВЕЗ та інших морських зонах сусідніх Румунії, Болгарії, Турції.
  • Досягти того, щоб світова спільнота зрозуміла критичну важливість для всіх деокупацій Виключної економічної зони (Exclusive economic zone - EEZ) та інших Морських зон України, в тому числі з використанням безпілотних (роботизованих) засобів.
  • Допущення Україною безпілотників країн-партнерів у морські зони України для: 1) припинення дій порушників; 2) недопущення постачання елементів озброєння та військової техніки російським оккупантам; 3) недопущення вивезення награбованих цінностей з України; 4) підтримка експорту морем вирощеного Україною врожаю та виготовленої промислової продукції; 5) надання допомоги у добуванні природних ресурсів у ВЕЗ України; ін.
  • Числовий та лінгвістичний аналіз ефективності застосування безпілотників – за допомогою засобів Business Analytics/Business Intelligence (DSS BI analytics). Контроль за законним використанням безпілотників.

Орієнтовно у 2010 році разом з Ерою великих даних (Big Data age) прийшла Ера мережевих ергатичних організмів (NEO age, Network Ergatic Orgainism age), що в Україні започатковано у 2008...2011 роках і раніше, з прийняттям відповідних актів реалізації науково-дослідних робіт і початкових дослідних прототипів. Мережеві ергатичні організми є продовженням "штучного інтелекту" (Artificial Intelligence, AI), що можливо позначити як AI+.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

OSINT (Розвідка відкритих джерел) в екосистемі зв`язаних термінів

OSINT - Open Sourse Intelligence Цей ескіз статті, за винятком інформації про "російсько-українську війну" (гібридну воєнну агресію РФ проти України з 2013 року) початково написаний як фрагмент повної статті про OSINT у січні 2019 року у зв`язку із тим, що раніше створена сторінка про OSINT у Вікіпедії базувалася на джерелах російського походження, хоча сам термін і технологія мають англомовне походження. Ймовірно, даний текст і  джерела у Вікіпедії буде змінено і викривлено,  як і по багатьом іншим інформаційним hi-tech.  Далі визначення OSINT, синтезоване на основі англомовних джерел і власних досліджень:  Розвідка відкритих джерел (англ. Open source intelligence, OSINT) — концепція,  методологія і  технологія   добування з відкритих джерел  військової, політичної, економічної та іншої безпекової інформації  і використання її  для підтримки прийняття рішень у сфері національної оборони і безпеки. Добування інформації здійсню...

Принципи ведення мережево-центричної війни (network-centric warfare)

У 2012...2013 роках на сайті студентських навчально-наукових публікацій  "Система+" були викладені одні з піонерських в Україні статей про особливості концепції Network Centric Warfare ("Мережево-центричні бойові дії" або неточно "Мережево-центрична війна") -    на основі  Joint Vision 2020 ("Спільне Бачення 2020"  та інших англомовних (в основному США) публікацій, які були опрацьовані раніше автором цієї статті. У Системі+  також активно обговорювалися на навчально-наукових семінарах особливості застосування цивільних додатків концепції Network Centric System (Мережево-центричних систем управління) у цивільних системах управління, для прикладу: мережецентричні операційні системи; мережецентричні міжнародні торговельні,  фінансові і виробничі мережі; мережецентрична система  управління залізничним рухом в РФ; ін. Не дивлячись на вказане, аналіз українських публікацій у цей час показує, що тема  Network Centric Wa...

Виключна економічна зона України - застосування дронів і міжнародне право

Карта напрямків російської агресії у Чорному морі і у Азовському морі на фоні виключних (морських) економічних зон Виключна економічна зона (Exlusive Economic Zone) це морська зона (maritime zones), до 200 морських миль, де прибережна держава має суверенне право на використання природних ресурсів і ведення економічної діяльності - з гідно з Конвенцією ООН з морського права [1-6] .  Визначені також Територіальне море ( Territorial sea ), Прилегла зона ( Contiguous zone ), Міжнародні води ( International waters ), континентальний шельф ( Continental shelf ), ін. - див. схему нижче. Schematic map of maritime zones, Wiki. Якщо між узбережжями держав менше 400 морських миль, то межі ВЕЗ встановлюються як «серединна  лінія» -  у Чорному морі це  приблизно 84 морських милі (~140 км) від узбережжя України до Туреччини. Чорноморський флот ЗС РФ нахабно влаштовує військові морські навчання у ВЕЗ Туреччини, не кажучи про окуповані морські зони України і Грузії. Між Росією і Тур...