Business Intelligence (BI) — це агрегатуючий, об`єднуючий термін-метафора, який не має дослівного тлумачення й перекладу і позначає синергетичний комплекс автоматизованих засобів аналізу первинних даних і візуалізації його результатів для підтримки рішень (Decision Support). Фактично програмну реалізацію Business Intelligence (BI) для конкретної проблемної області роботи можна вважати системою підтримки прийняття рішень. Термін "Система підтримки прийняття рішень" (СППР) у СРСР є неточним перекладом англомовного Decision Support system (DSS), що на пострадянскому прострі часто відокремлювало СППР від DSS. Маркетингова назва комплексу засобів Business Intelligence часто відокремлює їх у світі від DSS, точніше від їх другого покоління (DSS 2.0).
Засоби Business Intelligence забезпечують швидке добування потенційно корисних нетривіальних знань з первинних даних і їх візуалізацію для прийняття більш корисних рішень, які недоступні без цього аналітичним робочим групам будь-якого розміру, інтелектуальної потужності і досвіду.
Засоби Business Intelligence забезпечують швидке добування потенційно корисних нетривіальних знань з первинних даних і їх візуалізацію для прийняття більш корисних рішень, які недоступні без цього аналітичним робочим групам будь-якого розміру, інтелектуальної потужності і досвіду.
Далі показані графіки, що характеризують популярність Business Intelligence у різних країнах світу з 2004 року до 2011 й 2018 року у пошуку Google та презентація з оновленими графіками.
Популярність запиту про зарплату у Business Intelligence, у пошуку Google |
Популярність business intelligence в Україні, у пошуку Google |
Популярність business intelligence у Великобританії у пошуку Google |
Популярність business intelligence у Канаді у пошуку Google |
Популярність business intelligence у Німеччині, у пошуку Google |
Популярність business intelligence у Польщі, у пошуку Google |
Популярність business intelligence у Росії у пошуку Google |
Популярність business intelligence у США без Аляски, у пошуку Google |
Популярність business intelligence в Україна, у пошуку Google |
Популярність business intelligence у Франції, у пошуку Google |
Популярність business intelligence в Іспанії у пошуку Google |
Популярність business intelligence в Італії, у пошуку Google |
Інтерес до business intelligence у пошуку Google з 2004 року (презентація)
Business Intelligence об'єднує:
- спеціальні статистичні засоби,
- нерегламентовані запити (ad hoc query),
- засоби швидкого багатовимірного аналізу OLAP,
- спеціальні засоби “розкопки даних” Data Mining і Visual Mining,
- спеціальні засоби візуалізації (Dashboards, Scorecard),
- елементи експертних систем та може мати
- спеціальні засоби “розкопки текстів” Text Mining,
- елементи knowledge management system, ін.
Висновки.
Як видно з графіків, що характеризують інтерес до Business Intelligence у різних країнах світу з 2004 року до теперішнього часу, в Україні у період з 2004-2011 роках приділяли недостатню увагу вивченню технології і програмних засобів Business Intelligence. Цю ситуацію необхідно виправити.
Коментарі